Carina´s Blogg

Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Carina - 30 oktober 2016 18:45

Vilket vackert väder denna helg bjöd på,man kan inte annat än le och njuta.

I lördags gick jag som hundförare med våran karelare på Kents mark i Enhörna.Kent hade lovat bort sig på annan jakt så jag erbjöd mig att åka med Tezz.

Första ensamma jakten för mig och Tezz.Hade sällskap av jaktledaren som guidade oss runt i skogen.

Tezz fick tag på en kviga som hon sedan fick fram till skytten-Ola.

  

Det blev sedan korvgrillning och ett nytt släpp.Även då fick hon upp älg,men vi hade skjutit klart med älg så den fick vi inte skjuta fastän vi kom riktigt nära på ståndskallet.Tezz är grymt duktig och har ett fantastiskt skall.

Så synd att vi inte kan avla på henne,vilket var våran tanke.


  

Vacker söndag på Rikstens marker.Rea släpptes och lyckades få tag på räv som drog i väg.Därefter jagade vi i en annan såt med Jasny som fick rådjur att bukta fint,och höjde pulsen hos flera skyttar,men tyvärr kom ingen åt att skjuta.

Vi avslutade jakten vid lunch för att åka på 3 års kalas.Minou fyller år på onsdag 2/11 men firades i dag.

   

Många fina presenter fick Minou.


   

Minous mamma-Linda hade gjort ett så fint rosa kalas för Minou.


  


Den här veckan lyckades jag inte få till mer än två träningstillfällen.Det känns bitter,men vissa veckor räcker tiden inte riktigt till.

Nästa vecka hoppas jag få till tre träningstillfällen och har ju tur kanske jag kan klämma in fler.

Vi kommer att få hem en ny familjemedlem i slutet av veckan.Så det blir en vecka med stor längtan och förväntan.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards