Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 december 2016

Av Carina - 11 december 2016 19:30

Då blev det vinter igen...


Tänk vad en helg kan gå fort,för fort om du frågar mig.

I fredags kom Gabriella till mitt jobb,vi åkte och handlade innan bilen styrdes mot vårt hem.

Vi skulle göra julgodis,äta middag och titta på idol finalen.

Två sorters julgodis blev det.

    

Snickers och lakritsstryffel med vit choklad och citron.Som tur är delar jag med mig av godiset till döttrarna för annars måste jag köpa större kläder efter jul.

Nu är det bara knäck kvar,men det är så tålamodskrävande med formar som välter och varm smet så det gör jag i min ensamhet så ingen behöver höra mina svordomar.

Har köpt mig en doseringstratt som jag hoppas fungerar och gör det lättare.

  



Puss på valpar blev det också innan Gabriella åkte hem.Valparna får mycket kärlek i vårt hus.

  


Jag är så glad och stolt både över Rea och även över mig.

Trippelchampion blev hon i lördags då hon tog sin tredje 1:a på drevprov.Att få tag på domare som kan ställa upp och döma drevprov på en lördag är inte lätt.Men Erik ställde upp och det är jag väldigt tacksam över.Ibland är det svårt att få ledigt när man jobbar i skolan,men denna höst har det gått bra.

Det snöade på rätt bra när vi var ute.Men med stor jaktlust så finner man viltet även om de bara står och trycker.


 

En trött Rea tillsammans med domaren efter dagens prov.


  

Denna bild på Rea och mig tog Gabriella dagen innan då vi hade snöfritt.


Senare på eftermiddagen kom Isabella,Tim och Minou för att hälsa på.Dom hade varit på julmarknaden vid Kolmårdens djurpark.Det är så roligt med spontanbesök tycker jag.

  

Minou fick pussa på valparna som nu har öppnat sina ögon.


Idag var jag bjuden till Peggy uppe i Grillby på drevjakt med Rea.Vi gick gymnasiet tillsammans och jag hade väl aldrig trott att vi skulle ses igen under sådana former.Men tack vare Facebook så kan man hitta vänner från förr.

Vi har inte setts sedan vi slutade skolan.Det är alltså 30 år sedan,jösses vad länge sedan och vad gamla vi blev helt plötsligt. Jätte roligt att få träffas igen och kunna dela våra intressen på ålderns höst.

    

Mycket snö,och mer snö kom det under dagen.Så med denna snödjup är det nu färdigjagat med tax.

Jag var lite orolig över snön och hur trött Rea skulle vara i dag efter gårdagen drevprov.Men hon bjöd på ett riktigt fint drev som buktade förbi alla skyttar,tror jag.Men ingen kom åt rådjuret.

Peggy och Magnus bjöd på fika och lunch.En mycket trevlig söndag,tack för att vi fick komma.


Ett vintips vill jag bjuda på.Ett så smakrikt och fantastiskt gott rödvin som vi hade till älgkött med ugnsrostade rotfrukter.

  


Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards