Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 17 december 2016

Bestulen av en .....

Av Carina - 17 december 2016 19:00

I morgon är det fjärde advent.Kan inte riktigt fårstå vart tiden tar vägen ?

Tror bestämt att december månad blivit bestulen av en tidstjuv.För jag har aldrig varit med om att december gått så fort tidigare.

En vecka med förkylning börjar nu lida mot sitt slut och min förkylning börjar sakta släppa övertaget av min kropp.

Skönt att den gav upp så pass tidigt,finns ju dom som dras med envis hosta i veckor.

Men 100%  frisk är jag inte,men ca 65%  frisk och det är ju inte fy skam.


Det var så mysigt i tisdags morse när vi var på Minous dagis/förskola vid sjutiden på morgonen för att se hennes luciatåg.

  

Vilken fin tomte du är Minou.Jag är ett tomtebarn fick jag tillsvar.Klart hon är mitt älskade lilla barnbarn.

Efter luciatåget blev det fika.Det är så mysigt på Minous dagis/förskola.Man känner sig alltid välkommen när man är där.Mycket bra personal som verkar gilla sitt jobb och dom fantastiska barnen som går där.


På kvällen fick vi fikabesök av Anders.Han påminde mig om hur det var för en massa år sedan då vi åkte tillsammans till skåne för att ha syskonjakt med en valpkull jag fött upp.

Då hade jag sagt att jag skulle ALDRIG kunna skjuta ett viltlevande djur.Vilken tur att man kan ändra sig.

För det har ju lyckats bli några djur jag fällt.


Jag minns när jag red i Lissma och jägarna satte upp skyltar efter grusvägen att dom jagade.

Gissa om jag blev arg ?

Tjoade och red runt där dom var,allt för att störa jägarna så att djuren kunde fly.

En gång när jag var med mormor på landet kom en jägare till vårt hus,han behövde plåstras om för han hade skurit sig.Rätt åt honom,sa jag.Låt han förblöda...

Men mormor plåstrade om honom,och det var ju tur det.



I dag när vi jagade så lyckades en kille skjuta ett rådjur som endast hade tre ben,det fjärde benet var bara en stump.

  

Det är viltvård på högnivå.Och jag är så glad att jag ändrat mina väreringar kring jakt och det som hör till.För vem vill låta ett rådjur springa runt i skogen på tre ben.En eloge till oss jägare.


  

Förutom jakten så är ju samvaron runt elden väldigt mysig.För vem samlas varje helg runt en öppen eld vintertid och äter sin medtagna lunch ? Jo vi jägare gör det.Det är mysfaktor på hög nivå.


Och lyckas man skjuta något så kan man göra som Maarit och jag gjorde i går kväll.Vi träffades och stoppade korv tillsammans.SÅ roligt och jag tror vi fick till kryddningen riktigt bra.

  



Valparna är nu tre veckor och imorse var dom helt utslagna.

 

Mynta har nu börjat löpa och i mellandagarna ska vi åka och para henne.Efterfrågan på drivande tax är extremt hög,vilket är väldigt roligt.


 Trevlig lördagskväll

Kram

Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards