Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 december 2016

Av Carina - 22 december 2016 18:15

Det är så skönt att gå hemma,ensam och fixa det som fixas ska.

Har en förmåga att fixa lite här och sedan där och tillslut är allt fixat samtidigt.Men när man ser kaoset så tänker i alla fall jag,jösses hur lyckades jag med denna röra och ska jag få var sak på sin plats ?

Svaret är JA !

Det syns inte att det varit kaos innan.

Jag kan ge ett exempel.

Jag ska baka och öppnar skafferiet och hittar kanske inte det jag söker.Börjar då att städa tills jag hittar det jag sökte och kommer då på -Javisst ja,jag skulle ju baka.

Halvtömt skafferi med öppendörr och grejer på bordet,är resultatet.

Jag bakar det jag ska göra och medans det jäser behöver jag gå på toa.

OJ vad mycket tvätt,sorterar tvätt och kissar samtidigt.Här gäller det att vara effektiv.

Pular in tvätten i maskinen och går till handfatet för att tvätta händerna och inser då att handfatet måste tvättas.Tar toan med när jag ändå är i gång.

Och då ringer äggklockan och meddelar att degen jäst klart.Tvätta händer och går ut i köket.

OJDÅ hade jag inte städat klart i skafferiet.

Fortsätter mitt bakande.När plåten är i ugnen så städar jag klart skafferiet och avslutar sedan med toalett städningen.

Allt blir klart,även om det är svårt att tro det när jag är mitt i kaoset.

Förutom köttbullar,revbenspjäll,utbyggnad av hundhage,tvätt,inläggning av sill,klädd julgran och framplockning av tomtar har jag dammsugit och dammat.

    

 

Förut har valparna haft tillgång till hela rummet.Men det blir så mycket slitage av både väggar och golv samt lister så jag beslöt mig för att begränsa utrymmet.


Jag gillar ju att fota och när jag har förmånen att få provsmaka vissa varor ska dessa fotas och man ska tagga produkten med namn och företag osv.

I bland händer det att man kan vinna med sin bilde,vilket jag gjorde.

  

Så med denna bild vann jag två varucheckar från Arla.

 

Tack ARLA   


Kram

Carina


Av Carina - 22 december 2016 09:30

Jullov!!!!

Är det inte fantastiskt så säg.

I går hade vi julavslutning med eleverna.Jag undervisar i tre grupper i hemkunskap och alla tre hade fått bakat till avslutningsfikat.

En grupp bakade pepparkakor,en annan grupp bakade saffranskaka och den tredje bakade saffranshallongrottor.

 

Vi fikade tillsammans med alla elever och personal innan vi gick ut till dom övriga på gymnasiet för att lyssna på rektor Stefans tal.Lyssna på några jullåtar för att sedan önska varandra en god jul och gott nytt år.

Klockan 11:00 stod två hyrda bussar utanför skolan.Dags att åka på det årliga julbordet till en hemlig plats.

Ut mot Gustavsberg anade vi men det var inte lätt denna gång att gissa rätt.

  

Säby Säteri - Var platsen.Och jag säger det WOW vilket julbord vi bjöds på.Riktigt gott en av det BÄSTA jag varit på.

Mätta och belåtna åkte vi tillbaka till skolan och gick därmed på ett välförtjänt jullov.


Nu pågår förberedelserna inför julafton.

Köttbullarna blev precis klara,revbenensspjällen kokas nu och ska sedan i marenad för att gotta till sig till julafton.

Sillen ska läggas in och sedan blir det ingen mer matlagning i dag.

Ska städa,med måtta och försöka få till lite mer julstämning i huset.

I morgon ska jag hämta Minou.Vi ska baka pepparkakor tillsammans.Sedan kommer Isabella,Tim och Gabriella (Nicklas jobbar) hem till oss.Vi ska äta Tacos och spela bingolotto-Uppesittarkväll.

Ska bli jätte mysigt,längtar massor.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards