Carina´s Blogg

Alla inlägg den 29 december 2016

Av Carina - 29 december 2016 18:15

Då har tre händelserikar dagar gått.

I tisdags kom Lena till mig strax efter klockan sju på morgonen.Hon är fodervärd till min tik - Mynta.

Det var dags att para Mynta i Mullsjö.Resan ner gick bra och vi gjorde ett stop vid Braehus för kisspaus och lunch.

  

Och självklart det obligatoriska fotande av denna ruin.Det var en mycket blåsig dag.



 

Ångkokt torsk med kallsås och potatis blev våran lunch innan vi rullade vidare till Mullsjö för att träffa hanen Ajax.


En mycket trevlig hane som visste hur en taxtjej ska handskas för att få parningen att fungera.

  

Tre nöjda tjejer,ja i alla fall Lena och jag åkte hemåt efter parningen och kunde helt klart konstatera att Ajax var ett mycket bra val av täckhund till Mynta.Nu återstår nio veckors väntan på ett förhoppningsvis gott resultat.


Igår och så även i dag har vi jagat.Det har inte varit jätte mycket djur i skogen.Men vi har fått höra hundskall ,jag har inte fått se några levande djur.Där emot två fällda djur.

I går sköts en dovhjort.

  

Och på dagens jakt drev Jasny fram ett rådjur som senare föll i backen.

   

Själv fick jag njuta av frisk luft och spänning då drevet låg nära mig,men jag såg inget.

Rea jagade toligtvis hjort som drog i väg på en LÅNG vägars drev.Kent och jaktledaren fick åka bort en bit för att hämta henne.Tror hon var lite övertaggad i dag.


Tänk vad glad jag blir när någon tänker på mig.Det har nämligen Inga-Lena gjort.Hon såg ett par örhängen och tyckte sig kunna se mitt namn på dem.

Taxörhängen var det,och dom köpte hon åt mig och gav mig i dag.Tusen tack igen för dessa fina örhängen.Dom ska jag bära med stolthet som taxuppfödare jag är.

  


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards