Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 januari 2017

Av Carina - 8 januari 2017 11:15

Vi har fått mycket snö nu på bara några dagar.Snö ända upp till stövelkanten så att jaga med tax är inte att tänka på.

Plogbilen (traktorn)hittade hit första omgången vi fick med snö,men snön som föll i går morse ligger kvar.Får rasta taxarna i hjulspåren efter grusvägen.

Det känns lite vemodigt att plocka undan julsakerna nu när det är mer julstämning utanför fönstret än vad det var på självaste julafton.Nu är det i alla fall gjort,vilket ändå är rätt skönt.

I torsdags var det dags för andra akupunktur behandlingen.Det gjorde ont,men inget ont som inte har något gott med sig tänker jag.Har ännu inte blivit bättre i armen,men det behöver väl några behandlingar innan det blir bra.

Åkte till Vårbygård och hämtade Isabella och Minou efter min behandling.

Vi skulle se Disney on ice tillsammans,men först skulle vi äta middag.

  

Minou var så fantastiskt duktig,satt så fint och tittade,aploderade på rätt ställen och jag tror hon gillade Frost. Tanken var att Minou skulle hem till sin mamma efteråt,men när jag hämtade henne och Isabella säger Minou - Sen ska vi hem till farfar.Jag ska sova med farfar och han ska räkna mina tår (något dom gör varje morgon för att se så alla fingrar och tår finns kvar).

Jag kunde ju så klart inte säga annat än att visst ska du få följa med hem.

På fredagen hade vi -20 grader,så Kents jakt ställdes in.Han körde hem Minou när Isabella och jag åkte till Haninge.

Vi hade bokat tid för att få snygga naglar.

  

Isabella passade även på att klippa sig.Sedan blev det lunch på Pizza hut.

  

Inte ofta jag äter Pizza,men det var riktigt gott.Träffade även en gammal barndomsvän-Maria där.Jätte länge sedan vi sågs,så roligt att se gamla vänner igen.


Isabella sov kvar hos oss till lördag.Tim kom och hämtade henne mitt på dagen.Sedan satte jag igång och städa undan julen.

Idag ska jag få besök av en familj,där frun är allergisk mot hund,men dom vill så gärna ha en tax och ska nu komma hit och se hur det fungerar.Jag har även berättat att vi har andra raser.

Tänk vad snäll man är som ställer upp på detta.Släpper in vilt främmande människor för en allergitest.Jag hoppas dom inte stannar så länge.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards