Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Carina - 13 mars 2017 20:00

Alla som har barnbarn säger att det är något speciellt med just barnbarn.Det är livets krydda och dom små liven får en att må så bra.Jag är så oerhört glad och tacksam över att få vara Minous farmor.Världens bästa tjej som är så klok och har ett hjärta av guld.

När man som vi har ett aktivt fritidsintresse är det svårt att räcka till åt alla.Men denna helg var avsatt för Minou,vi hade sådan längtan efter henne.

Kent hämtade Minou på förskolan och vi möttes upp hemma för att sedan åka tillsammans till vildmarksmässan i Stockholm.

    

Det var full fart på Minou.Allt var roligt och hon var nyfiken att testa allt från klättring i jakttorn till klättring på vägg,balansgång och krama djur.Efter några timmar på vildmarsmässan var det dags att åka hem.


När vi kom hem lagade vi pizza tillsammans.

  

Åt middag,duschade och sedan var det Lets danse på tv4 men det var inte många minutrar som Minou såg,för sedan åkte ögonlocken i hop.


På lördag morgon berättade vi för Minou att i dag ska vi åka till skogen och grilla korv.

Men jag vill inte följa med,svarade Minou.

Varför vill du inte det ? frågade jag.

Jag tycker det är läskigt när ni skjuter rådjuren,svarade Minou.

Men vi ska inte skjuta rådjur,vi ska grilla korv och ha det mysigt.

Ja då kan jag åka med svarade Minou.

Stackars lilla barn,förknippar skogen med att farmor och farfar skjuter rådjur,tänk vilka hemska tankar vi förmedlar.

  

Så här glad var Minou när vi var i skogen.


 

Titta farmor jag hittade en dinosurier !!! ropar Minou.


             

Vi hade en mysig lördag i skogen och korven var JÄTTE,JÄTTE god.


 


Sen var det hem och sätta i hop tältet till Minou,tror hon fick lite vildmarksinspiration.

 

Rea och Minou myser i tältet.


 

Några valpar har nu fått upp sina ögon,så söta att man vill äta upp dem.

 

Valparna växer så det knakar.


Och nu börjar även Reas mage växa vilket är väldigt roligt.

 

Fyra veckor är det kvar.Ska bli spännande att se resultatet.


Jag har letat vinställ ett tag,men inte lyckats hitta något bra.

Men i går var Isabella och jag på Mio möbler och jag blev KÄR,ja det kan man faktiskt bli,i en möbel.

 

Så här ser den ut,kommer passa perfekt i vårt kök.Tyvärr fanns den inte på deras lager men kommer in i veckan.


Jag är ju som ni vet ingen vegeterian,men har inget emot vegetarisk mat.Tycker det är riktigt gott.Har haft förmånen att få testa Pastejkökets vegetariska pastej.Mycket smakrik och krämigt pålägg,som jag varmt rekommenderar er att testa.

 


Kram

Carina



#veggipastejbuzz #pastejköket #buzzador


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards