Carina´s Blogg

Alla inlägg den 30 mars 2017

Av Carina - 30 mars 2017 20:00

Ute faller snö och här inne sitter jag.Veden i öppna spisen sprakar,det känns som en vinterkväll.Gräsmattan är vit och sommardäcken sitter på min bil.Vilket inte känns bra just nu,men Kent skulle promt byta däck i helgen,för han visste inte när han skulle hinna med det annars.

Minns ett år då jag körde runt i vinterdäck ända fram till midsommar.Ja det gäller att gardera sig för omslag av väder.

Kändes lite pinsamt då jag åkte upp och hämtade en tik i Uppsala som skulle få valpar hos mig,när då fodervärden reagerade STARKT på att jag körde runt i vinterdäck i juni månad.Men jag kan ju inte byta däck.

Skulle det bli så idag,att han inte byter däck på min bil, skulle jag typ strunta i att laga mat eller tvätta hans kläder, för att få hjälp med att byta till sommardäck.Har lite mer skin på näsan idag.

Nu sitter sommardäcken på och jag sa då- nu blir det mer snö.

För några år sedan när Kent bytte till sommardäck på min bil,skulle jag iväg och para dagen efter och då var det snö upp till knäna.Men jag åkte ändå långsamt fast inte säkert.


Skulle träna på Curves i dag,men min arm gör åter ont igen...

Blir så less.Det är ju svårt att träna på Curves då det är stationer i en cirkel och man kan ju inte hoppa över eller gå före någon annan,för då förstör man ju deras träning.Och ensam i denna ring är man ju aldrig.

Ska ge det en chans till.Måste vara mer försiktig med just arm övningarna.

Ska vila nu och ta nya tag nästa vecka.

Eller så får jag helt enkelt tänka om,kläderna som börjar sitta fult får ligga på golvet och skämmas.

Men det är inget trivsamt att svälla över.Det är liksom inte jag,får väl byta ut Curves mot något annat om det inte fungerar.


I början av september förra året var jag med som statist i en svensk serie som nu har startat på TV 4 fredagar

kl 21:30 Finaste familjen.Så håll utkik snart kan ni se en skymt av mig.

  

I just dessa kläder...


 

I går var det dags för att snygga till naglarna och korta av dom en hel del.Snart väntas en ny valpkull och då måste naglarna vara lagom långa.


  

Reas mage är riktigt STOR nu och jag lider verkligen med henne,stackars liten som med sina korta ben ska behöva bära på denna mage.Men nu räknar vi ner och väntar med spänning på resultatet.Som jag berättat tidigare är efterfrågan på drivande tax extremt stor och min lista på valpar är knökfull.Har fem som står i kö även till nästa års parningar.Vilket är fantastiskt roligt.Har även nu fått börjat hänvisa valpintresserade vidare till andra uppfödare.

Valprum nr 2 är nu redo att ta emot V-kullen.


Isabella var på ultraljud idag och fick då veta att Kivi,som vi kallar bebisen i magen är en pojke.

  Längtar tills augusti då jag ska bli mormor.




Jag läser ofta Tomas Gunnarssons citat och tycker dom är riktigt bra.

Avslutar detta inlägg med ett citat från honom.


Det finns många

människor som trots

alla motgångar har

behållit ett varmt

kärleksfullt hjärta.

Dessa människor

förtjänar respekt.



Kram

Carina






Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards