Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 april 2017

Av Carina - 2 april 2017 20:00

Och där försvann ytterligare en helg alldeles för fort.

En händelserik helg med glans kan jag väl tillägga.

För cirka en månad sedan fick jag en inbjudan hem till Ellionore och Christian som skulle ha inflyttningsfest i sitt nya hus den 1 april.Inget aprilskämt,utan det var inte vilken inflyttningsfest som helst.

Ellionor hade budat hem en middag hos Musikhjälpen i december till stöd för Världens barn.

Martina Haag,Jessica Frej,Anette Rosvall,Johanna Westman och Emma Hamberg fixade till en trerätters middag.

Så generöst och omtänksamt av denna varma och kärleksfulla kvinna-Ellionore.

  

Ellionor hade dukat så fint och även arrangerad med blommor.


 

Till förrätt blev det laxtatar på friterat rispapper


 

Till varmrätt blev det torsk,underbart gott.

 

Jessica berättar här för oss om middagen hon tillagat.



 

Och till efterrätt pavlova,perfket avslut.

Till alla tre rätterna hade Anette ordnat med passande viner som var riktigt goda och gifte sig bra till varje rätt.

Det var en riktigt smakupplevelse och jag kan erkänna att detta var ett himmelrike för mig.

 

Efter middagen kom Sofia Källgren och sjöng för oss,det var riktigt magiskt.


 

Ellionore berättar här för oss om hur hon gått förbi denna tomt och drömt om att få bygga sitt hus där tillsammans med Christian.Och nu är det klart.Henne dröm gick i uppfyllelse och det var ett myckert vackert hus.

Väl genomtänkt, med många fina detaljer och fantastisk utsikt.Jag är så glad och tacksam att jag fick vara med denna kväll tillsammans med detta kärleksfulla,varma och fina par.All lycka till dom.


(Christian har även designat belysningen på skolan som jag jobbar på,världen är bra liten ibland.)


        

Roligt att få träffa Johanna Westman som jag sett feltal gånger på tv.Jessica Frej såg jag på ett event en gång och har sedan dess följt henne på Instagram och är mäkta imponerad av hennes matlagning.Martina Haags böcker bara älskar jag.Blev nyfiken på Emma Hamberg och ska snarast köpa hennes böcker.Anette Rosvalls vinintresse var riktigt intressant att få lyssna på.

Det var så roligt att få träffa Ellionores barn,med respektive samt deras härliga vänner och mannen-Anders som varit med och ritat deras hus.Denna kväll kommer jag att leva länge på.WOW säger jag bara.

Tusen Tack Ellionore och Christian för en magisk kväll.


I dag har vi haft besök på löpande band,valpköpare och eventuellt nya valpköpare till Reas väntande kull har varit här i dag.Jätte trevliga och förväntansfulla människor.


Efter middagen blev det en långpromenad,behövde komma ut och bara vara tyst tillsammans med hundarna.

    


Så nu tackar jag för mig idag och ska inta ryggläge i soffan.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards