Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 18 juni 2017

Det kom fram några år senare...

Av Carina - 18 juni 2017 21:00

I nätan ett år har jag nu väntat och äntligen är det  sommarlov.Så fantastiskt skönt,ska i stort sett bara vara hemma denna sommar.

Det blir en kort resa till Vimmrby på några dagar.Är ledig fram till 8 augusti,den 9 börjar vi igen.Känns tidigt i år,men eleverna kommer redan den 16 augusti.


Det har varit några händelserika dagar.

I onsdags var Lena och jag på turridning på Islandshästar vid Fors gård.Tredje året i rad för mig.En härlig ridtur på hästen Aska.

  

Känner att jag längtar tillbaka till den tiden då jag var medryttare,men den tiden finns inte i dag.Synd att man inte kan vara medryttare 1-2 gånger i månaden.Det hade passat mig perfekt.


I torsdags var vi på räkbåt,några kollegor från jobbet.Från början skulle vi bli nio men fyra hoppade av så vi blev fem.Vi hade en rikigt trevlig resa,med dans både på båten och vid bryggan.

En fantastiskt duktig tjej som sjöng,tror hon hette Carin.

        


I fredags kom Isabella,Gabriella och Tim hem till oss på middag.Grillade hjortrygg och slängde i hop en potatissallad som blev riktigt god.

  

Jag tycker det är så roligt att dom vill komma hem och äta middag med oss.

Isabella och Tim sov kvar,Isabella skulle med mig till Nykvarn tidig lördag morgon.Jag hade anmält Nora till en BPH - Beteende- och Personlighetsbeskrivning Hund.Hade tänkt ta med Rea också men det måste ha gått 75 dagar efter valpning och i lördags var det bara 73 dagar.Ska åka tillbaka med henne så fort det gått 75 dagar och dom har tid.

      

För mig är det viktigt att avla på sunda och mentalt stabila hundar,så denna test/beskrivning kändes viktig för mig. Nora fick mycket bra omdöme.Detta registreras hos SKK och man kan läsa om det på avelsdata.

När vi var klara så var det raka vägen hem till oss.Isabella och Tim skulle passa Vida åt oss,för vi skulle nämligen upp till Fyrväpplingen och fiska.

Jag minns när jag var liten och fick följa med min morfar och Hasse för att fiska.

Morfar hade köpt ett gult och rött plastmetspö till mig,jag var så lycklig och stolt över mitt fina metspö.

Jag hade världens bästa tålamod som barn,satt där med mitt spö och väntade på att flötet skulle åka ner under vattenytan för att bevisa för mig att där fanns fisk.

Morfar och Hasse fick fisk hela tiden,men inte jag.

Det nappade inte,jag satt tålmogidt och väntade.Min morfar tyckte lite synd om mig så han bad mig gå upp till bilen och hämta något,minns ej vad det var.Morfar hade passat mitt fina metspö medans jag gick fram och tillbaka till bilen.Och kan ni tänka er,när jag kom tillbaka hade jag fått fisk på kroken.

Jag blev överlycklig -YEAS äntligen fisk   jag visste att även jag kunde få fisk.

Det jag inte visste då var att morfar krokat på en av sina fiskar som han fått upp tidigare.Det kom fram flera år senare.


Kent och jag var ut till Gålö och fiskade i början av vår relation,för si så där 31 år sedan.Vi stod på en brygga och kastade med kastspö.Och jag min klant råkade kasta så tokigt att jag fastnade på en båt som var lite längre bort på bryggan.Som tur var fanns inga människor på båten så Kent hoppade på och krokade lös kroken och sedan var det färdigfiskat.

Men det där med fiske är ju något som jag,trots allt gillar.Så jag har ju sagt ett antal gånger att det skulle vara roligt att fiska igen.Så i går fick jag då ÄNLIGEN följa med Kent och fiska.

Att kasta med kastspö är ju inte helt lätt.Man har ju sett dom som slängt i spöt i vattnet när dom kastarloss linan.Eller råkar få kroken på någon person.Jag råkade groka fast min krok i en annan mans krok,som tur var lyckades jag redan ut trasslet och var lite skraj att han trodde jag ragga på honom.Men han pratade inte svenska så jag behövde inte säga mer än sorry.

Det nappade lite dåligt för oss med kastspö från land så vi lånade en båt och rode ut en bit.Och när var det betydligt lättare att få napp.

  

Jag fick upp två fiskar-regnbåge och Kent fick tre.Vi fick flera på kroken,men tyvärr lossnade dom på vägen upp ur vattnet.Det var en riktig  roligt och nu fick jag mersmak.


I dag har vi bara varit hemma.Förmiddagen gick åt till att klippa gräset och eftermiddagen har vi jobbat medaltanen, den nya.Det är ett meck med att behhöva sänka den.Grannen klagade att den var för hög och för nära tomtgränsen.

Så nu flyttade vi fram den en meter och sänkt 13 cm. Det han inte vet är att vi ska plantera växter/tujor som förhoppningsvis kommet att växa upp snabbt och då gör inte det någon större skillnad på att vi sänkt altanen 13 cm.

Men han har ju inget liv denna man,så att bråka med oss om allt vi gör är tydligen han största hobby.

Tänk att det finns sådana människor,mycket trakiskt tycker jag.



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards