Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 juni 2017

Av Carina - 20 juni 2017 19:45

Denna dag som började så bra fick snabbt en vändning till det sämre.

Tog min morgon PW,var osäker på om jag skulle klara rundan utan att bli genomdränkt av regnet.

  

Men jag klarade mig.På dagens runda när vi nästan var hemma stötte vi iväg en råbock och strax innan huset kom en ca 70-80 kg vildsvin som en raket ut ur skogen framför våra fötter och in i nästa skog.Tänk att ett så otypligt djur som vildsvin ser ut att vara kan ta sig så snabbt och smidigt fram.


I dag var det äntligen dags att lämna Rea för trimning efter valpkullen.Jag skämdes över att visa upp denna raggtax,men har man fått valpar så får man faktiskt se ut så här.

  

och så här fin blev hon efteråt

 

När Rea var på trimning passade Vida och jag på att hälsa på hemma hos Vilton med familj.

Viktor med Vilton och Vilma med Vida.Mycket lek och bus,det var riktigt roligt att se dom tillsammans igen.

På vägen hem efter trimning och besök så ringer Kent,han har fått veta att vi har stömavbrott hemma och ber mig skynda mig på.Ja visst ska jag det,är påväg hem nu,svarade jag.

Cirka fem minuter senare fick jag punka.För första gången under alla dessa 27 år som jag haft körkort. Hur gör man nu ? Jo man ringer väl sin man  tänkte jag.

Men han kunde inte komma för han jobbade,det är väl bara att byta däcket.Du kan väl i alla fall försöka.

OJ OJ OJ vad besviken jag blev,arg riktigt arg och nästintill vansinnig,nästan gråtfärdig.

Han ska väl bara släppa allt och komma,tyckte jag.Så viktigt jobb har han ju inte,eller har han det ?

För det handlar ju inte om att han opererar hjärtsjuka människor eller så.Nej han jobbar med materiella ting,som kablar och kontakter/amaturer och de kan vänta till nästa dag.Tycker då jag som inte kan byta däck.Men han har arbetsmoral min man och det är väl bra,men inte just då.

Om två timmar har jag jobbat klart, och så länge ville jag inte vänta.Grinig var väl bara förnamnet på mig nu.

Tänkte att jag tar en chansning och ringer Peter som jag hälsade på tidigare och han är ju bara BÄST.Kom direkt,bytte däck åt mig och visade vägen till närmaste däckfirma.Tusen tack snälla Peter för att du kom och hjälpte mig.


Täcket som skylle kyla ner denna heta/varma kvinna fungerade inte så som jag hoppats på.Det bara fladdrade omkring,duntäcket är ju betydligt tyngre.Och varm blev jag också,men inte lika varm.

Mycket gnäll nu på denna kvinna.

Hade tänkt att det skulle bli en bra dag i dag, då vi har 31 årig förlovningsdag.


  

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards