Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 juli 2017

Av Carina - 4 juli 2017 19:30

Vart tog sommaren vägen ?

4 juli och endast +16 grader,på radion hör man att solen skiner på Gotland,varför hittar solen alltid till Gotland och Öland? Varför kan den inte skina över huvudstaden för jämnan ? Får nog boka in en vecka på Gotland nästa sommar,men då är det väl regn där och sol här.


I går när jag satt och tittade ut genom köksfönstret,det händer ju inte så mycket på denna lilla grusväg,fick jag se grannens katt,ni vet dom som inte gillar oss.Deras katt kom med en död ekorre i munnen.

Jag skulle ha velat se grannfruns reaktion när katten kom in med ekorren,hon är ju vegetarian.

Jag hade blivit jätte glad om katten lämnade den hos mig,hade jag varit lite snabbare hade jag sprungit ut och tagit ekorren från katten, för just en ekorre skulle jag vilja ha uppstoppad här hemma i hundrummet.Tycker dom är så söta.

På tal om grannen...

Ni vet när man tänker gå till brevlådan och ser att den där knepiga grannen är där,eller på väg dit eller i från,då väntar man gärna,ja det gör i alla fall jag.

I går när jag kom hem stannade jag till vid brevlådan och i samma sekund ser jag att grannen har typ tre steg kvar till sin brevlåda,bredvid våran,så tänkte jag,att jag tar posten senare.

NEJ VARFÖR DÅ???

Jag tar den nu och vill han tjafsa så ska jag minsann svara honom.

Klev ur bilen och gick mot brevlådorna när grannen glatt säger HEJ!!! till mig.

Gissa om jag blev förvånad.Inga sura miner på den mannen och inget gnäll heller.

Hmmm vad har han nu för lurt på gång,blev min första tanke.

När jag kom hem och berättade det för Kent blev han lika förvånad som jag.VA SA HAN HEJ OCH LÄT GLAD sa Kent.

Ja något lurt är det allt.


Fick en skvätt Cocillana av Isabella och Tim i går.Fick sova hela natten utan att hosta en endaste gång.Däremot hostade jag i kapp det på förmiddagen.Börjar känna mig något piggare men tar det väldigt lugnt,ja på mitt vis.

Tvättat fönster,städat och så,men ingen PW runda.Tror dessvärre att det får dröja några dagar till.


Har plockat lite smultron.

  

Och tog även in lite pioner

 


Rösta på våran bild

 

Denna bild har jag som bakgrund på min mobil.Tycker den är så fin.Minou och jag skulle bli fotad av Isabella vid dom rosa blommorna,men vi bara skrattade och det blev ju inte helt fel det heller.Nu har jag använt mig av denna bild i en foto tävling.Så gå in här >>> och Gilla våran bild. Så hoppas vi nu på att vinna.Tack på förhand.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards