Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

SLUTA BLOGGA!!!

Av Carina - 12 juli 2017 12:15

SLUTA BLOGGA!!! Du är för gammal.

Ja dom orden fick jag som kommentar för några år sedan.Jag beslöt mig för att inte svara,utan raderade i stället kommentaren och bloggade vidare.

Jag gammal ? När är man för gammal ? Aldrig om du frågar mig. Man är aldrig för gammal för något, så länge man kan stå för det man gör och känner sig trygg i det man gör.

"Man ska inte gamla till sig" är ett ordspråk som Dagny Carlsson myntat.Ni vet hon som är 105 år och bloggar.

En riktig krutgumma.Lyssnade på hennes sommarprat på P1 som sändes i måndags.Vilken kvinna hon är.Fick sin första dator av sonen som ville byta ut sin dator och inte ville slänga den gamla.Gav den till sin mamma Dagny som då beslöt sig för at gå en datorkurs och börja blogga.Hon har levt ett slitsamt liv.

Lena på jobbet tipsade mig om sommarpratarna i P1,har tidigare aldrig lyssnat på det.Jag lyssnar aldrig kl 13:00 när programmet sänds, utan har laddat ner SR-Play appen och väljer själv när jag vill lyssna.Så det rekommenderar jag er att lyssna på.


Jag har aldrig haft Spotify,nej jag har ju mina CD skivor som jag är väldigt förtjust i och radion går ju varm här hemma och i bilen.Men när jag köpte min nya mobil så ingick Spotify i 6 månader.Så jag bad Isabella att hjälpa mig.

Har nu en egen spellista - Caruttan,och tycker detta är så fantastiskt bra.Nu blir det inga mer CD-skivor,tror jag.

Tänk vilket utbud på musik jag gått miste om.Detta känns ju väldigt lyxigt måste jag säga.


I går var jag hem och vattnade blommorna hos Gabriella och Nicklas som är på semester.På väg där ifrån åkte jag till Skogskyrkogårdens minneslund.Min mormor och morfar är spridda där någonstans.Vart vet jag inte,fick aldrig vara med.

  

Röda rosor till mormor och morfar fick det bli.Hade det blivit som jag velat skulle dom haft en gravplats.Det känns mer personligt än en minneslund.Samtidigt blir jag lite ledsen när jag ser gravplatser som inte har några blommor,eller där ljungen från i vintras är kvar.Det är ingen som har tid att åka till gravplatsen,sa man då morfar skulle begravas,och han vill bli spridd med vinden.

Så kanske det var,morfar och jag hade aldrig pratat om döden.För mig var morfar odödlig.

Jag var på semester med Kent, på Kanarieöarna när morfar dog.

Han låg på sjukhus för hjärtinfarkt,jag hälsade på honom dagen innan vi åkte.Jag mår bättre nu sa morfar.När du kommer hem från semestern är jag hemma i Högdalen igen.Lova det sa jag.Jag lovar det Carina, svarade morfar.

När vi varit på vår resa och skulle hem köpte jag en bukett papegojblommor till morfar och hans favorit after shave - Lagerfeldt.Jag bodde fortfarande hemma och när jag klev innanför dörren satt min mamma i trappen.Klockan var mycket så jag förstod att något inte stod rätt till.Vad har hänt morfar ? blev mitt första fråga.

Ja han har somnat in.Just då vid denna stund blev jag arg,arg för att jag inte fått vetat det tidigare.Varför har ni inte ringt mig ? Vi ville inte förstöra din semester fick jag till svar.Och det var ju klokt.

Men just då tyckte jag inte det.Jag hade velat ta ett sista farväl av morfar.Och varför sa han som han sa,att han skulle vara hemma i Högdalen då jag kom hem ? Frågorna var många och förblev utan svar.

Detta är i höst 30 år sedan min älskade morfar lämnade mig,vi stod varandra väldigt nära.Både morfar och mormor har varit dom som stått mig närmast.


Efter besöket på kyrkogården hämtade jag upp Isabella.Jag skulle följa med henne till barnmorskan för att få lyssna på "Kiwis" hjärtslag.

 

Allt var jätte bra.Han växer som han ska och hjärtat slog fint.Om cirka fem veckor är det beräknad födsel,längtar massor.Ett nytt liv med massor av möjligheter ligger i Isabellas mage.Så efterlängtad och redan så älskad   



Kram

Carina  



 
 
Maria

Maria

12 juli 2017 19:41

Hej
Klart man inte är för gammal som bloggar
Det är väl bara för dom att sluta läsa om åldern inte passar

Ha det bäst
M

http://www.iahoglun.bligg.se

Carina

12 juli 2017 22:09

Håller fullständigt med dig Maria.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards