Carina´s Blogg

Alla inlägg den 27 augusti 2017

Av Carina - 27 augusti 2017 19:45

Har kommit av mig lite med bloggandet.Sätter mig vid datorn,loggar in på min blogg och ångrar mig i samma stund som jag loggat in.

Vad ska jag skriva om och varför ? Ska ge det ett försök till och se om lusten kommer tillbaka.


Det har blivit några kvällar i skogen och en väldigt tidig morgon.

Strax innan klockan fyra den 16 augusti var det dags för bockpremiären.När jag lämnade bilen för att gå till mitt pass sprang ett vildsvin ut framför fötterna på mig och blev lika rädd som jag och sprang tillbaka in i skogen.

Nere på en äng som jag skulle sitta vid var sex vildsvin och ett rådjur ute.Det var lite svårt att se dom eftersom dimman låg tjock.

    

Det var en vacker morgon,men ingen bock som kom ut.Hade möjligheten att vara ledig hela dagen så på eftermiddagen blev det duvjakt med Kent,riktigt rolig jakt.

  

Sex ringduvor lyckades vi få ner och idag tillagade jag dem till middag.

 

Baconlindade duvbröst md kantareller som jag plockade i fredags.Från skog till bord,är det inte häftigt så säg.

Receptet hittar du här >>>



Vi åkte hem för att äta middag efter duvjakten och sedan blev det bockjakt igen och strax innan mörkret kom klev en bock fram.Inga fina horn,men desto faligare för andra djur.

  

Trött och nöjd över en mycket trevlig dag som stod i jaktens tecken.


Förra fredagen hämtade jag Minou på dagis,vi skulle låna henne över helgen. Hon har börjat på en ny avdelning för lite större barn.När jag kom för att hämta henne så sa en av personalen - Åh vilken ung farmor du är vi trodde det skulle komma en tant.

Minou berättade att ni skulle äta potatisgratäng i kväll. Nej det ska vi inte vi ska laga pizza.Så söt hon är Minou,det blev potatisgratäng på lördagen.

Vi åkte och fikade i Tumba centrum och handlade lite innan vi åkte hem.

          

Det blev en tjej fredagskväll,farfar var borta på jakt.


 


På lördagen åkte vi till Andys lekland i Länna.Det var full fart på Minou och jag åkte med i några rutschkanor.Har fortfarande kvar ett brännmärke på armen.Det kostar på att leka på äldre dar,fastän jag är en "ung farmor".

Vi var till Enköping på söndagen för att se Kent/farfar åka folkrace (50 års present) Minou var sugen på att åka gokart,men jag sa att hon måste bli lite större först.Men farmor jag är en stor tjej svarade Minou.Ja men sex sju år måste du nog vara. Okej farmor,när jag är sex sju år då ska jag åka gokart.Tuff liten tjej.

Där efter blev det fotboll för dom och jag var hem till Gabriella.Dom kom dit senare,vi fikade och sedan var det dags att lämna Minou och för oss att åka hem.


Inget är så som väntans tide, och när man har ett datum på beröknad födseldag så är man väldigt förväntansfull och hoppas att den kommer just den dagen eller senast dagen efter.

Jag syftar nu på mina egna graviditeter och nu Isabellas.Dagen D var i måndags men i dag är det söndag och han ligger tryggt kvar i hennes mage och myser.Han vet väl att har jag väl kommit ut så kan jag ju inte vända om.Och i mammas mage är det varmt och skönt,tryggt och gungar behagligt.

   Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.Isabella du är en kämpe och snart mycket snart har du ditt/ert/mitt efterlängtade barn på ditt bröst.

Du frågade mig innan jul vad jag önskade mig i julklapp,ett barnbarn sa jag och dagen innan julafton fick jag veta att du var gravid.Det har varit en lång väntan som snart är över.

Alla mina tre barn är födda på en tisdag,kanske blir han ett tisdagsbarn ?   

Jag kollar min telefon det första jag gör då jag vaknar,vet att när det väl är dags att åka in så har jag ett sms från Isabella.Det skulle aldrig falla mig in i att skicka sms och fråga om det är på gång eller om hon fått.

Finns inget som är så jobbigt som alla dessa frågor innan man fått barnet.


  

I fredags efter jobbet tog jag och tjejerna på fyra ben en lång härlig promenad,hittade lite gula kantareller och kom hem två timmar senare.Det är så skönt med naturen och skogen utanför dörren.


På kvällen var det dags för middag med Gabriella och Nicklas.Vi skulle ut på restaurang,Kent och Gabriella hade bestämt vart,Nicklas och jag visste inget.

Det blev - Himlen och menyn hade dom också bestämt åt oss en femrätters middag.

            

Roligt initiativ att boka mat i förväg åt oss alla.Det var mycket gott och jag kan varmt rekommendera er att gå dit.Väldigt trevlig och kunnig serveringspersonal och en grymt duktig kock.


I lördags var det dags för hundutställning vid Ulriksdals slottspark.

Jag hade tre valpköpare som skulle ställa ut och en fjärde som kom för att säga hej.

  

Jag blir så glad då valpköparna är engagerade och vill komma.

     

Vida blev BIR valp 4-6 månader och Rea fick pris för att hon var det vackraste strävhåret med 1:a pris på drevprov.


Idag har det blivit en massa fix här hemma.Jag tillagade ringduva för första gången,det var gott,smakade bättre än vad jag trodde.Kommer att tillaga det fler gånger.


Fitbit - Hur går det ? Riktigt bra måste jag säga.En dag kom jag bara upp till ca 7000 steg,annars är det minst 10000 steg varje dag.Nästa vecka ska jag testa på Tullinge Gym Mix, hoppas verkligen är det är något för mig.


Kram

Carina



Kram

Carina






Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards