Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 september 2017

Av Carina - 3 september 2017 20:15

September månad är nu här och i fredags var det premiär för dovhjort,hornbärande. Har aldrig varit med på premiären tidigare pga att Kent åker i väg för att jaga älg och jag kan ej ta hand om hjorten själv här hemma.

Nu åker han en vecka senare så i år var detta möjligt.

Vi var sju personer om träffades i fredags,jag och sex män var sugna på att få fälla en dovhjort.

Lottdragning för pass och jag fick välja näst sist.Men med fasit i handen så drog jag hövinsten.

När jag kom till mitt pass och jag suttit några minuter tog jag upp min avståndsmätare för att haa koll på avstånd.

Då klev första dovhjorten ut,en spets.Han stod med rumpan mot mig och vägrade visa bredsida,sedan gick han rakt upp in i skogen.Därefter såg jag bara rådjur.

  

Det var en fin och varm kväll.Klockan tickade på och vid 20-tiden klev han fram ur skogen.En tiotaggare och jag avlossade ett skott och han sprang iväg.Allt kändes bra,gick fram till skottplatsen efter att ha meddelat jaktledaren.

Där fanns blod,ringde på Kent som kom med Jasny.Cirka 40-50 meter in i skogen låg hjorten.Phu så skönt.

      

Jag var den enda som sköt denna kväll så jag kan väl säga att jag drog högvinsten.Killarna i detta jaktlag är riktiga toppen killar.Så hjälpsamma och alldeles fantastiskia.Jag är ju inte så bra på att ta hand om djuret efteråt,att ta ur och pälsa av.Tycker det är svårt och lite äckligt,men killarna hjälper mig.Får bjuda dem på lunch framöver i skogen.

För utan dom hade jag inte klarat mig.

I går tog vi hand om trofén.Inte så jätte stor,men min första hjorttrofé och den vill jag gärna spara.


Tänk att jag är berikad med två barnbarn.Helt fantastiskt. I går kom Isabella och Tim på en spontanare med Collin hem till oss.Det blev soffmys och en massa pussar.Var tvungen att åka förbi dem en stund i kväll med.Var även förbi Minou en snabbis och pussade på henne.

  


Tullinge mix,gratis provapå vecka denna vecka.Jag hade verkligen längtat.Tittat på schemat och kryssat för tre pass denna vecka.Men det blev bara ett.

När jag tog denna LÅNG PROMENAD på 17,9 km troligtvis i fel skor,så fick jag ont i benhinnor och min högra häl. Det visar sig vara hälsporre.

Träningen som var i tisdags var ett styrke och konditionspass,jätte roligt pass.Och jag gav gärnet,genomsvettig lämnade jag den träningen med ett STORT smile.Fan vad kul,detta ska jag fortsätta med.

Men i onsdags morse kunde jag knappt stödja mig på foten,så ont att varje steg blev en plåga.

VARFÖR ??? ska jag få ont så fort jag hittar en träningsform som jag gillar?

Nu råder vila och INGA långpromenader.På tisdag ska jag träffa en naprapat som ska vara duktig på hälsporre.

Blir så vansinnigt besviken på min kropp som inte vill samarbeta med mig.Jag som gillar att träna och mår så fantastiskt bra av det.

Jag hoppas att jag blir återställd och kan börja träna och gå mina promenader igen.


Lite nya recept finn i min receptblogg >>>



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards