Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 september 2017

Av Carina - 7 september 2017 19:15

Jag haltar mig framåt just nu.Smärtan i hälen är riktigt besvärlig och jag har nu fått två behandlingar med stötvågsbehandling - Stötvågsbehandling är en ny behandlingsmetod, som har visat sig ge förbluffande resultat på svåra kroniska besvär. Forskningen har visat, att mellan 65 – 95 % av patienterna får mycket bra resultat. Metoden gör så att cirkulationen ökar avsevärt, över behandlat område. Det har också visat att läkningsprocessen, kroppens egna reparerande funktioner sätts igång.

Efter första behandlingen blev det nästan värre,och det var i tisdags.Idag var jag där igen och tycker nog att det blivit lite bättre.Det gör fruktansvärt ont att få denna behandling och dyr är den med 700:-/gången.

Men jag måste bli bra nu.Kan inte gå mina långpromenader med hundarna,och att bara sitta rakt upp och ner är inget för mig.Så just nu gör jag nästan vad som helst för att bli bra igen.

Jag är så ledsen,ja nästan gråtfärdig,över att inte kunna träna.Jag tycker ju om att röra på mig.Hoppas verkligen att denna behandling kan få mig att bli bra igen.Ska tillbaka på tisdag och hoppas då på ytterligare bättre resultat.


  

I dag var det dags för ny färg på naglarna.Blev inte rosa denna gång utan valde en mera höstfärg.


 

Vi besökte Fullersta Gård med några elever i dag,för att se deras konst.Fick även en gudad visning av konstpedagogen Nina Kerola.

 

Oskar Korsár,Karin Boye och Peter Dahls konst fanns att beskåda. Jag har varit hem till Peter Dahls mamma för många år sedan då jag arbetatde inom äldreomsorgen.Träffade även Peter vid flera tillfällen.

   

   

Mycket vackra kakelugnar fanns det i huset. Vi hade en väldigt trevlig förmiddag i Fullersta Gård.


När jag var i Haninge på eftermiddagen med Isabella,Tim och Collin så mötte vi en granne från Skogås och kompis till Gabriella.Jag har ju inte sett henne sedan 2011 då hon var 16 år och nu är hon 22 år. Jätte glad var hon och kramade om oss och sa - Åh vad roligt att se er.

Jag hade ingen aning om vem det var jag just kramade om,så fruktansvärt pinsamt.Men efter en stund så trillade poletten ner då hon frågade hur det var med Gabriella.

Fick mig en tankeställare efteråt,vem som helst skulle kunna komma fram och säga hej och ge mig en kram och säga att det är roligt att se mig.

Jag kramar tillbaka och säger tackdetsamma och ser ut som en fågelholk och undrar VEM TUSAN ÄR DU ?

Det var roligt att se Mathilda igen,hon var så sprudlande glad.Pluggar nu till lärare och såg ut att må riktigt bra.



  


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards