Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 september 2017

Av Carina - 20 september 2017 20:00

Hösten och mörkret kom ovanligt tidigt i år.I förra veckan var det någorlunda ljust då jag tog morgon promenaden med hundarna,nu är det nästan så mörkt att man behöver pannlampa.Är inte jätte förtjust i dtta mörka vi har framför oss. Men det är bara att gilla läget.


    

Kunde inte motstå att köpa Collin denna tax dress.Har man en mormor som föder upp taxar så ska det väl synas.

Var förbi Collin en snabbis efter jobbet och pussade lite på honom.Tre veckor blev Collin i går,tänk vad fort tiden går.

  

 


Nu vårdar jag min höger fot med mycket kärlek och omsorg.

  

Har köpt denna strumpa som ska ge stöd för foten

  

Och dessa skor till jobbet.Måste bli bra nu så jag kan börja gå igen utan värk.I morgon är det dags för sjukgymnastbesök igen.


   

Receptbloggen är uppdaterad med nya recept,ta dig en titt här >>>




I somras började jag läsa en blogg om en tjej som väntade sitt första barn.En tjej från Sverige som inte fick plats på de Svenska sjukhuset.Rubriken var - Havandeskapsförgiftning ? Dag 23 i Åbo.

Eftersom Isabella väntade barn och man fick höra från alla möjliga håll att det var mer eller mindre kris inom förlossningsvården denna sommar så blev jag lite orolig över vart Isabella skulle föda.Att föda sitt första barn,utan vetskap om hur det ska gå till mer en andrahandsinformation är en stor utmaning bara det.Att sedan inte få plats på det närmaste sjukhus utan behöva åka till en annan ort eller i värsta fall ett annat land vore ju en mardröm.

Nu gick allt bra för Isabella,Tim och Collin.

Tyvärr gick det inte lika bra för denna tjej,och om det hade gått bättre i Sverige vet inte jag.Läser hennes blogginlägg flera gånger.Tårarna rinner ner för mina kinder och jag tycker så oerhört synd om denna tjej och hennes kille.Nu har jag en ängel hos mig skriver hon...

Det är så oerhört tragiskt att man inte med ord kan beskriva känslan.Styrke kramar till detta par som nu genomlider något ingen ska behöva utsättas för.


Ta inte varandra för givet och var rädd om varandra.

Vi lever bara på lånad tid och man inte när den tid tar slut.


Kram

Carina





  


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards