Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 oktober 2017

Av Carina - 1 oktober 2017 20:00

Första oktober,tänk vad fort tiden går.Snart är det julafton och ett nytt år framför oss.

Men först ska vi njuta av oktober innan vi hastar iväg till dcember.

Vilken månad är den tråkigaste på året ? Jag tror nog november  är den tråkigaste månaden.


Förkylningen börjar släppa,nu vill jag bara bli av med ALLA fem blåsor jag fått i munnen.Sen så ska jag se till att hålla mig frisk längre än tre månader denna gång.


I går tog Kent och jag en promenad i våran skog utanför huset där vi bor.Vi skulle plocka lite svamp till middagen.

  

Korgen blev snabbt full och jag måste säga att jag är så glad och tacksam över att ha skogen som ett levande skafferi.Roligt att Kent liksom jag trivs med att strosa runt i skogen.För strosa det gjorde vi,vågade inte anstränga oss i onödan.Hade mycket på våran To Do lista som skulle göras.Gräsmattan blev klippt,förhoppningsvis för sista gången i  år.

  

Invigde Sousvide i går.Vildsvinsrygg tillsammans med salt och vitlökspeppar vakumpackades innan den åktte ner i kastrullen.Känns lite konstigt att tillaga mat på detta sätt. 65 grader i en timme och sedan stektes den på lite runtom.Blev riktigt saftigt och gott.

  


Äntligen dags för hundjakt.

Lite trött var jag då klockan ringde vid 04:45 i morse.Men det var bara till att kliva upp.Jag visste ju vad som stod på dagens program.

Nora fick tag på tre dovhjortar och en av dem blev skutet,en dovspets.Tänk vad härligt det är att höra taxdrev,man blir liksom lycklig.

  

Vida som är för liten för att jaga fick nöjet att bekanta sig med djuren efteråt.Två dovhjortar och tre rådjur blev det efter dagens jakt.Nu längtar jag redan till nästa lördag.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards