Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 oktober 2017

Av Carina - 8 oktober 2017 14:30

Det blev minst sagt en annorlunda helg,denna helg...


I fredags blev det ett besök hos frissan efter jobbet.Dags för lite färg och toppklippning.

Skönt med fredagar tycker jag,helgen var planerad med jakt både lördag och söndag.Hade planerat in att laga mat i Crock pot båda dagarna för att slippa laga mat då vi kom hem.

Förbereder Crock pot på fredagskvällen och ställer ut grytan i garaget.12 timmar på låg värme skulle den tillagas - pulled pork på vildsvin.

Strax innan klockan 6 på lördags morgonen var det dags att starta crock pot.

    Det blev fantastisk gott och här ser ni receptet >>>


Samling med jaktlaget vid 8-tiden.Dags för jakt i första såten.Kent gick med hund och jag stod på pass.

I början av såten kom det rådjur ut,lite längre in lyckades Jasny hitta vildsvin.Ett gäng på 3-4 styckna kom ut en bit ifrån mig men jag såg endast rygglinje och öronen på dem så att skjuta var inte att tänka på.

Jansy vände om in i skogen och satte fart på fler vildsvin.Kent skulle hänga efter och tog sig ner för ett berg på ett inte så lyckat vis.Det gick så illa att han bröt foten,ungefär vid fotknölen.

Jag skulle försöka hjälpa honom ut ur skogen,men insåg rätt snabbt att jag inte skulle fixa det.Tillkallade jaktledaren som kom och vi beslöt oss för att ringa SOS.

Eftersom det var en bit upp i skogen kom inte bara ambulansen utan även brandkåren.Det var ju en bit att bära och ojämn terräng.Sex män bar ner honom till ambulansen.Jaga vidare du Carina sa Kent.

Det kändes lite kymigt att inte åka med.Jag blev kvar med jaktlaget och hade sms kontakt med Kent.

Vi jagade vidare och en dovspetts blev skjutet av en kille i jaktlaget.


Vid 14 tiden ringde Kent och jag åkte då till sjukhuset för att hämta honom.

Tackvare bra kängor blev det ett "bra benbrott".Nu är han gipsad i 6 veckor.Han har ont,väldigt ont och jag lider verkligen med honom.

Så i dag har jag pysslat om honom lite extra.Frukost vid soffan och nybakad sockerkaka.Självklar i en hjärtform, bakad med kärlek.

  

Tänk vad fort livet kan få en vändning.Nu gick det ju trots allt bra med Kent,eller skapligt bra kanske jag ska säga, det hade ju kunnat slutat ännu värre.

Han hade många jakter inbokat ca 3-5 i veckan.Men det går ju inte med en gipsad fot ooch kryckor.

Undra om man kan vara hemma för vård av sjuk man ? Nej det går ju inte,men det hade varit bra,ialla fall den första veckan då värken är som värst.


Crock poten är i gång i dag med.Det blir en gryta på dovhjort,med lite rotfrukter och rödvin.Hoppas den blir bra.

Funderar du på en Crock pot så säger jag,köp en.Så himla smidigt och det blir fantastiskt gott.


Kram

/Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards