Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av Carina - 15 oktober 2017 20:00

Börjar känna mig lite smått sliten.Att ha en man på kryckor är ingen lek.Men det är bara att bita i hop och kämpa på fem veckor kvar med gips (får vi hoppas).

Det är ju inte så synd om mig,jag kan ju gå med min ömma högerfot,det är värre med Kent,hans ben är ju brytet.

Min fot är troligtvis bara inflamerad,och jävligt svårlekt.


Det är nu fjärde omgången med gips Kent har på mindre än en vecka.

I tisdags natt fick jag köra in honom till akuten vid 24 tiden.Han hade jätte ont,benet var svullet och gipset satt för hårt.Två gånger gipsade dom om honom den natten innan läkaren var nöjd.Strax innan klockan 6 på onsdag morgon var vi hemma.Kent stupade i säng,jag gick ut med hundar,åt frukost och åkte till jobbet.Trött som bara den,men hade inte samvete mot mina kollegor att stanna hemma pga sömnbrist.

I torsdagskväll snubblade kent till och gipset sprack igen,då blev det dags för gips omgång nr 4.Nu blir det återbesök i veckan igen.

Lider med honom,han har det inte lätt just nu.Har redan tröttnat på gipset. ( vi är två   )

Jag får ju sköta ALLT nu.Gå ut med hundarna i två omgångar,tre hundar åt gången,laga mat och plocka undan, ja sköta all markservice med andra ord.

Förbereder kaffe i termos på morgonen som står på bordet då han kliver upp.Dukar fram mugg och bröd till frukost.När jag kommer hem får jag ta hand om allt,han kan ju inte gå med kryckor och duka av samtidigt.

Tror jag behöver åka på vilohem när gipset är borta   

Men jag ska inte klaga,pratade med en kollega som fick sköta allt under ett års tid samt småbarn och deras aktiviteter då hennes man var dålig.Så jag har det lindrigt,jag är bara inte van att behöva ta hand om allt själv.

Så nu har jag gnällt klart för i dag.



Helgens aktivitet har blivit älgjakt.Har endast fått sett skjutna älgar,men gläds åt dem som lyckades skjuta dom.

  

Gårdagen började med regn men vid lunch kom solenn och det blev riktigt varmt.I dag har vi haft fint hela dagen. Skönt att kunna vara ute och njuta av en vacke oktoberdag med härliga jaktvänner.Gästjagade i Knivsta i dag och fick träffa gamla jaktkompisar.Fredrik stod för lunchen idag som var - ärtoppa med pankkaka,grädde och sylt.Kaffe och kanelbulle.Man blir ju riktigt bortskämd när Fredrik är med.

Taxarna har inte fått jagat denna helg,men jag hoppas dom får springa både lördag och söndag nästa helg.

Inget inbokat än.Allt hänger på hur många som anmäler sig till jakten.

Ska jag vara ärlig så förstår jag mig inte riktigt på dom som tar plats i ett jaktlag och aldrig är med.Eller bara kommer någon gång.Visst är det väl bra med sponsorer till jaktlaget,men det finns ju så många som inte har en plats i jaktlag och som gärna skulle vilja ha den plast som andra har men inte utnyttjar.


Den här veckan hann jag med två rehab träningar,har ökat vikterna och testat några nya maskiner.Så nu börjar träningsvärken smyga sig på,härligt.

  Provade helkroppsmassage med vatten i veckan.Det är som att ligga i en vattensäng som är varm,det kommer vattenstrålar underifrån och man bestämmer hur dom ska vara,jag valde cirkulation,samt styrka.

Strålarna går från huvudet och ner till fötterna,upp och ner.Man ligger fullt påklädd.

Första gånger var gratis.Har nu köpt en rehabklippkort på fem gånger för 90:- och varje massagetillfälle är på 15 minuter.


I fredags träffade jag Isabella och Collin utanför Stockholmsmässan.Vi skulle gå på underbara barn mässan.

Det var väl ingen wow mässa direkt.Mammor med sina barnvagnar trängdes och det luktade bajs överallt.

Vi gick in på Bak och chokladfestival mässan,smakade på en massa choklad och njöt av den goda chokladdoften.

Tog även en titt in på Hem och byggmässan innan vi tackade för oss och åkte hem.

  


 

Har köpt mig en ny tax till samlingen   


Halva oktober har nu gått och jag hoppas den andra halvan blir bättre.



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards