Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av Carina - 22 oktober 2017 20:30

Mycket frisk luft denna helg.Har man jakt som intresse så får man minst 8 timmars frisk luft per dag.Fantastiskt skönt att vara ute och njuta av höstens vackra färger.Lite svårt att klä sig nu nå det är kyligt på morgonen och sedan blir varmt mitt på dagen.Men  snart är det konstant kyla så man får njura av plusgrader så länge det går.

I går stod jag på vid första såten.Hann knappt komma på plats så kom en råbock ut vid mitt pass.

Pang sa det och han föll i backen.En stund senare kom en råget ut med två kid,tittade på dem genom kikaren på bössan.Siktade på ett av kiden,men avstod skottet.Dom är ju så små och så söta.Hade inte hjärta att skjuta ett kid.

Dom gick upp i skogen och efter ytterligare en stund kom en råget ut med en ensam kid.Passareade nedanför mitt pass och jag lät även dom passera.

Vi jagade en såt till innan lunch.Jag gick med Rea men vet inte riktigt vad hon fick upp.Det var svamp plockare i skogen och efter ett kortare drev som hon försökte reda ut gav hon upp och kom tillbaka.

Dags för lunch och jag bjöd grabbarna på det.Vill visa dem min uppskattning för god kamratskap i skogen.

Sista såten var det dags att leta vildsvin.Och vildsvin det hittade vi eller rättare sagt Jasny.

Jag blev ombedd att gå in i grantätan och skjuta eller få den att lämna granen och springa ut bland skyttarna.

Men jag är inte så tuff som somliga tycks tro.Så jag fick kalla på hjälp av en jaktkamrat som stöttade mig och Jasny.Det var ett stort gäng vildsvin och dom for åt alla håll och kanter.

Jaktkamraten gick en bit i från mig nedanför ett berg och jag traskade vidare uppe på berget som jag sakterligen tog mig ned för med min mycket ömma fot.GRYMT sa det under en gran och ut for en STOR vildsvin och några 40 kg vildsvin,mitt framför fötterna.Jag gallskrek och ropade på Stefan och lät väl helt vettskrämd på radion.Men man är inte så kaxig då man inte kan ta sig fram så bra och det kryllar av vildsvin.

PANG, PANG hörs det en bit bort och Kent meddelar på radion att han skjutit två vildsvin.Så tack vare mitt gallskrik fick jag fart på vildsvinen,Jasny hade lämnat såten en stund innan med ett vildsvin framför sig som hon drev.

Kent sa nu säger du inget till döttrarna om vildsvinsjakten i dag för då får du aldrig mer jaga för dom. 

Men nu är det ju så här att jag är vuxen nog att avgöra själv vad jag ska utsätta mig själv för eller inte.Och lite spänning i livet måste man väl ändå ha.

När jag körde hem efter jaktdagen var jag riktigt trött och hade väldigt ont i min fot. Det blev 21453 steg i går och att gå i skogen är väl inte det bästa.Men är mannen skadad så får man ju ställa upp.


Det blev jakt i dag med.Gick i två såter och Nora var nog lite övertaggad i dag för hon vägrade att ge upp sitt drev och fick hämtas på grannmarken och hade inte en tanke på att ge sig och vända tillbaka.

Efter lunch sköts en älgkalv för Cava,hennes förtsa vilt.

I dag har jag fått i hop 24582 steg och en ännu ömmare fot.


 


      Har fått nya kängor av Kent och även köpt mig ett par scholl sulor,men det hjälper inte min fot.Och att vila är inte riktigt min grej,så jag får helt enkelt ha ont för någon bättring tycks det inte bli.

Har tränat tre gånger denna vecka på rehab och gått på två vattenmassage.Så jag försöker verkligen att ta hand om mig.

I fredags kom Isabella,Tim och Collin hem till oss på middag.Vi ser nu att Collin mer och mer börjar likna Isabella som liten,men man ser även Tim i honom med.Han är så fin vårt/mitt älskade lilla barnbarn.

  


Receptbloggen är uppdaterad >>>


Kram

Carina



  



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards