Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 december 2017

Av Carina - 11 december 2017 18:45

Då har vi fått lite snö igen,det är alldeles lagom mycket,men det ska regna bort igen.Vi får nog en grön jul i år med.


Om sig och kring sig - Jag har ett litet problem och det är att jag bryr mig lite för mycket i andra människor, och framförallt dom jag tycker om.Vill att människor i min närhet ska må bra.Och kan jag så hjälper jag gärna till.

Har två vänner som från början inte visste om varandra.Jag tycker mycket om dom båda och en dag kom jag på den goda tanken att dom borde ju få träffa varandra.Men hur ska jag få till den träffen ?

Jag frågade den ena vännen om jag fick presentera den för min andra vän och detta togs emot med glädje.

Nu har dom haft kontakt i några veckor och i helgen träffades dom för första gången.Min ena vän var lite pirrig inför träffen och så även jag.Tänk om jag tänkt fel ? Men nej jag tror dom kommer att gilla varandra.

Och vad jag förstått så blev träffen lyckad, fick nämligen ett meddelande "Du kanske borde bli en matchmaker".

Jag är så glad för deras skull och det ska bli spännande och se vad detta blir   


I have a dream - ja och det är inte bara en utan flera.Men en av mina drömmar är att få sitta fram hos en pilot och flyga med.Jag har länge varit nyfiken på hur det fungerar och hur tusan dom hittar rätt där uppe ovan molnen ?

Jag hittar ju inte en rätt på bilvägarna.Har jag tur kanske jag kan få flyga med en vän,håller nu tummar och tår att detta går att genomföra.


Kvalitetstid - i fredags var det dags för mig och döttrarna att träffas.Det var bokat sedan i somras.Vi skulle se dansföreställningen DANSA SAMBA MED MIG – EN HYLLNING TILL CORNELIS VREESWIJK läs mer här >>>

Tobias Karlsson från Let’s Dance berättade om denna dans föreställning i maj då jag var i Växjö.Jag gillar ju både Dans och Cornelis så detta var något jag inte ville missa.

Dörrtarna och jag åt en tre rätters middag på den mysiga resturangen La Cantina i Södertälje.Fantastiskt god mat, bra service och riktigt mysigt.

Mätta och belåtna gick vi vidare i Södertälje för att se denna två timmars dansshow.

  

Evelina Schönberg Olsén sjöng flera av låtarna och hon har ju en fantastisk röst.En mycket lyckad kväll med döttrarna.


Carina vad ska du gör i helgen ? brukar en av eleverna fråga mig i slutet på veckan och mitt svar blir som alltid - jaga.Det är jakt både lördag och söndag och när vardagarna kommer så är jag så trött att jag inte får mycket gjort.

Men snart,om sju arbetsdagar är det jullov och då ska jag vila upp mig och hämta krafter igen.

  

Det blev en lyckad jakthelg,även om inte jag fick skjuta så fick jag vara med när mina jaktkompisar sköt och det glädjer även mig.Det sköts älg för Jasny,dovkalv för Nora,rådjur för kompisens tax och resten var så kallade stänkdjur.

Mycket frisk luft blir det, är ute mellan 7-8 timmar per dag vilket är skönt och man somnar ovaggad i soffan.Har nog inte sett ett helt program på tv denna höst.




Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards