Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Carina - 11 januari 2018 19:30

Då har man nästan blivit 50 år.Tänk vad tiden går fort.

Jag är nu halvvägs till 100 eller nästan halvvägs,det fattas ju faktiskt 1 år.Jag sa alltid till min mormor att vi skulle bli 100 år, hon och jag,men tyvärr tog cancern hennes liv.

Såg på cancer galan i måndags Tillsammans mot cancer,och bestämde mig då för att stödja cancer forskningen med 100:-/ månaden.

Många bäckar små,men är vi fler som bidrar så kommer dom fortare fram med forskningen.

Bli månadsgivare

Som månadsgivare ger du forskningen de bästa förutsättningarna. Dina regelbundna gåvor håller nere våra kostnader samtidigt som forskarna mer långsiktigt kan planera sitt arbete  >>>



  

Tobias,Isabella,Collin,Tim,Gabriella och Minou kom för att gratta mig i går.Vi åt middag tillsammans som avslutades med banoffee innan det var dags för dem att åka hem igen.Tusen tack för att ni kom så mysigt att ha er hos oss,och TACK för ALLA fina presenter.


Jag måste bara få skryta över min engagerade dotter och svärson.

Dom är så fantastiskt bra med Minou. I går åkte dom och hämtade henne på förskolan vid 13 tiden för att hon skulle få åka skridskor för första gången.Dom hade även köpt skridskor åt henne.

Tim försökte lära Minou att åka,lite som bambi på hal is,men det är svårt i början.

När det var färdig åkt blev det varm choklad och smörgås som Isabella hade med sig.

Så glad för Minous skull att hon får möjlighet att uppleva olika saker i sin barndom.Tack Isabella och Tim när är verkligen toppen bra.

  

Collin och Minou kommer att få uppleva mycket roligt tillsammans.


I morgon har eleverna studiedag.Vi behöver tid för att planera vårterminen.

Jag minns när mina barn var små och gick i skolan.Man förstod inte varför skolan skulle ha stängt direkt efter jullovet.Dom har ju varit lediga hela jullovet, räcker inte det ?Nu vet jag bättre och kan svara på det -Nej det räcker inte.

För på jullovet är vi lediga och när vi är tillbaks på en ny termin behövs den planeras upp för att eleverna ska få en välplanerad och genomtänkt termin och på så vis få ut det bästa av sin skolgång.

Helst skulle man vilja ha en hel vecka,men det går ju inte förstås.



Kram

Carina








Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards