Carina´s Blogg

Alla inlägg den 17 januari 2018

Av Carina - 17 januari 2018 19:45

17 januari - över halva månaden har redan gått.Tiden går nästan otäckt fort nu.


Och bättre sent än aldrig...

Nu har vi ett vitt landskap utanför fönstret,det är så fint och alldeles lagom mycket.Snön började falla i går eftermiddag.  

Tyvärr är det lite för mycket för att kunna jaga med tax.Men med tanke på att det bara är två helger kvar så har jaktsäsongen ändå varit ovanligt lång för taxarna i år.

Hoppas nu att snön ligger kvar ett tag.


Kallt ute men varmt inne.

Och det är ju fantastiskt skönt att man slipper frysa inomhus. Vi har,tycker jag, haft dålig uppvärmningssystem i huset.

Men inte längre,för nu har mannen bytt värmesystem i går och i natt drömde jag att jag var på en solig och varm strand.Men till min stora förvåning vaknade jag upp i min säng.Sedan var det omöjligt att somna om.


Stjärnorna på slottet.

Regina Lund var lördagens huvudperson.Vilken uppväxt hon haft.Blir så förvånad att hon är så varm och kärleksfull med tankte på hennes tragiska uppväxt.Ibland undrar man varför vissa skaffar barn då dom är så självupptagna och inte bryr sig om sina barn.

I fredags fick även jag vara på ett Slott - Häringe slott.Vi hade planeringsdag i denna vackra miljö.


   

Bilden längst ner till vänster är första kylskåpet som blev till.Så stort och så fint,undrar om det var funktionerligt ?


I lördags blev det ingen jakt,däremot åkte vi ut till jaktmarken för att mata djuren med majs och ensilage.Vi passade även på att äta lunch och Vida fick springa löst en stund.

  

Söndagen blev det däremot jakt och tre rådjur blev det denna jakt.Och det roligaste av allt var att Ellinore fick skjuta.En ny jaktvän som nyligen tagit jägarexamen.


Nu är det Mästerkocken strax.Nytt för i år är att Manneström ringt på två personer och låtit dom lagat mat och sedan har dom fått gått vidare i tävlingen.Jag skulle DÖ om han ringde på min dörr,men dom klarade det riktigt galant.



Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards