Carina´s Blogg

Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Carina - 23 januari 2018 18:30

Snön ligger vit och fin ute.Men i morgon kommer regnet och förstör,kunde den inte få ligga kvar en månad till.

Det blev en riktigt kylig helg,men vacker.

  

Vi var ute och jagade både lördag och söndag.Men det var nästan lite för kallt i söndags -17 grader.Inte många djur i rörelse,men det blev tillslut tre vildsvin innan dagens jakt avslutades.Nu till helgen är det sista hundjakten för våran del och det är väl med blandade känslor.Skönt men då varje helg gått till jakten och att man nu kan börja planera in annat.Men samtidigt lite trkigt för det är ju fantastiskt roligt att få höra hundarna i skogen och träffa sina trevliga jaktkompisar. Jag vet ju att tiden går rysligt fort nu för tiden så snart har vi 1 oktober igen,då jakt med hund drar igång.

Vi har haft Jörgen hos oss från fredag till måndag,han har jagat med oss.Det är andra helgen denna säsong som han varit hos oss en hel helg och jagat.Nu hoppas jag han bjuder upp oss på björnjakt någon gång framöver   


Man kan ju inte välja sina föräldrar,det vet vi ju alla.Men om man skulle leka med tanken att det gick,då hade jag valt Isabella som mamma.Ja min egna dotter.Hon är så bra och fantastiskt trygg som mamma.

Så mycket kärlek,värme och uppmärksamhet hon ger till Collin,det skulle fler föräldrar ta efter.

Många verkar skaffa barn och sedan tycka att dom mest är i vägen.Sticker en ipad i handen på dom så fort det ska vara lugn och ro istället för att umgås med sitt barn.Leka,läsa och prata med sina barn är prio 1.

Det ser så sorgligt ut när man ser alla föräldrar som umgås mer med sin mobil än sina fantastiska barn.Föräldrar som väljer att göra saker på egen hand och inte tillsammans med sina barn.

Det kommer en tid då man får egen tid,så tag vara på tiden tillsammans med era underbara barn som ni satt till världen.

  


Fick bilden på en text från tidningen taxen skickad till mig.Minns inte att jag läst detta,så jag blev glatt överraskad.

året var 2003 Att bli med tax...

  

I år firar jag 20 år som taxuppfödare.Jag hoppas det blir minst 20 år till,för taxen ligger mig varmt om hjärtat,och jag tror på det jag gör.Känner mig trygg som uppfödare och nöjd med mitt avelsresultat.

Och så länge som det efterfrågas om valp från min kennel så fortsätter jag.



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards