Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 februari 2018

Av Carina - 5 februari 2018 19:30

Då har vi fått vinter igen och kyla.Nu ikväll var det -9 grader då jag kom hem.Men det finns dom som har det betydligt kallare och bra mycket mer snö än oss.Lider verkligen med dem.


Helgerna går alldeles för fort,två dagars ledighet räcker inte.Tänk om vi kunde jobba fem dagar,vara ledig fem dagar, jobba fem dagar och så rullade det på året runt. Tror vi skulle orka ge mer på jobbet då och fler skulle då få möjlighet att jobba.

Ifredags hämtade jag Minou på förskolan.Det var så mysigt att få träffa henne igen.Hon har planer för sommaren och vet exakt hur hon vill ha det.Men jag lovade ingenting utan sa bara att vi får hoppas vi kan göra allt du vill.

  

Tobias kom till oss,dom lekte och vi åt middag tillsammans.På lördagen fick Minou umgås med sin farfar/Kent och pappa/Tobias för jag hade bokat upp mig på hundutställning.

Det blev en heldag i Eskilstuna med fina resultat.Jag som föder upp jakttaxar hade den STORA äran att bli BÄSTA UPPFÖDARE på dagens utställning.Först tävlade jag mot en stärhårskennel som har mycket snygga taxar och vann. Blev så förvånad och förstod först inte att det var vi som vann.Sedan tävlade jag mot en korthårsuppfödare och en långhårsuppfödare och vann över dom med BIS VINNARE!!! DÅ var jag som en fågelholk i ansiktet.Va vann vi ? JIPPI vad roligt,men så förvånad jag blev.SUPER glad och omtumlande dag.

  

Ett stort TACK för att ni,valpköpare kom och ställde upp för mig och min kennel.Helt fantastiskt roligt.


Pernilla hade lagt ut dessa glas och karaff på facebook och jag vart helt såld,klartjag måste köpa denna uppsättning.

 

Är man taxälskare så är man.


Melodifestivalen...

Det var bättre förr...Börjar jag bli gammal eller har bidragen blivit sämre? Jag som tidigare inte missat en endaste deltävling känner efter lördagens bidrag - Detta kan jag vara utan.Fy så dåligt det var.


Söndagen var sedan tidigare planerad.Promenad med Isabella och Collin till Lida.En fantastisk promenad slinga som sista hundra metrarna hamnade i ett skidspår med galna skidåkare som var ursinniga på oss.Vi gick inte ens i deras spår.Isabella gick i diket och jag drog vagnen så långt ut mot kanten att vi höll på att hamna i diket.

Vi hade inte så mycket som ett däck i deras spår.

Tänk om vi jägare uppförde oss som dessa skidåkare då vi under jakten får promenerande människor i såten som tjoar och har sig.Vi säger bara hej och informerar dem trevligt att vi jagar.

Men dessa skidmänniskor är ju bara hur otrevliga som helst och då var det endast under en kort sträcka vi var tvugna att gå på sidan om deras spår för att ta oss fram.

Vi lyckades komma fram och ur spåret med livet i behåll.Gick runt lite i Lida innan vi grillade korv.Hur mysigt,men kallt,som helst.

Men hur tusan tar vi oss hem ?Törs inte möta dessa arga människor igen.

Vi letade rätt på en cykelkrossväg och det blev ett äventyr vi sent ska glömma.Över stock och sten,ner för berg och över bäckar.På vissa ställen fick vi bära vagnen.

Tänk vilken makt vissa människor/sporter har.

  

Det blev lite mys i soffan med Collin innan det var dags för mig att åka hem och ta hand om alla måsten hemma.

En riktigt bra helg med både två och fyrbenta vänner.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards