Carina´s Blogg

Alla inlägg den 26 mars 2018

Av Carina - 26 mars 2018 13:45

Det finns hopp om att våren kan komma även i år. Snön börjar sakta men säkert att smälta bort,vi kan se ana att det finns en gräsmatta under snön.Snön föll över oss i morse då vi gick ut med hundarna,men som tur var ligger den inte kvar. Nu vill vi ha vår och snöfri mark.


I fredags tog vi ett sista farväl av svärmor.Det var en fin begravning i Västerhaninge kyrka.Många tårar föll ner på våra kinder,det är så sorgligt att mista en nära vän och släkting.Ingrid hade ett varmt hjärta och var väldigt omtänksam.

Dom sista åren blev hon väldigt sjuk,och att hon tillslut fick somna in var nog hennes högsta önskan.Nu har hon det lugnt och fridfullt.Får träffa sina syskon och föräldrar igen.För visst finns det ett liv efter detta,det tror och hoppas i alla fall jag.

  

När man är på en begravning så tänker i alla fall jag på hur jag skulle vilja ha min begraning.Finns det rosa kistor så önskar jag mig en sådan.Rosa blommor och ljus klädsel.Vill även att någon sjunger två låtar, som för mig betyder väldigt mycket. Älska mig för den jag är och När rosor aldrig dör.

Nu hoppas jag det inte blir någon begravning på många år.


Efter begravningen körde jag Gabriella till Sparreholm för att hämta sin NYA familjemedlem.

Lilla Luna,en dvärgpinscher.Så liten och så jätte,jätte söt.

 

  


 

I lördags var det andra spårkurstillfället på Ekerö.Vida skötte sig riktigt bra och jag blev så stolt över henne.Nu ska vi träna lite till och förhoppningsvis snart kunna starta på ett spårprov.


På kvällen var Kent,Tobias och jag på fotboll Sverige mot Chile vid Friends arena



  Det var en härlig stämning och mycket folk.Det blev förlust för Sverige men dom hade ett sämre spel än Chile.

Att ta med bilen till denna Arena är inte något jag rekommenderar.Parkeringsmöjligheterna och vägarna runt omkring arenan är rena katastrofen.Kent sa att det var första och sista gången han besökte Friends Arena.


Natten mellan lördag och söndag blev jag magsjuk,och det visade sig att även Gabriella blivit det och en kusin till henne.Idag kom Kent hem och även han har blivit magsjuk.

Så det blev inga våfflor på våffeldagen,det blev en skorpa och blåbärssoppa.

I dag mår jag bättre men det är ju 48 timmars regeln som gäller vid magsjuka så jag blir nu hemma ett par dagar så att jag inte smittar någon på jobbet.



Kram

Carina


  


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards