Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 april 2018

Av Carina - 15 april 2018 19:15

Det är inte många lugna stunder i fru Anderssons liv.Jag har ju inga småbarn hemma som ska köras runt på olika aktiviteter,så jag hade väl en förhoppning om att få det någorlunda lugnt på äldre dar.Men inte då,jag är nog extremt bra på att roa mig och se till att nästan alla sju veckodagar blir fyllda med diverse aktiviteter.

Denna vecka blev det ringträning/utställningsträning med Vida i Södertälje.

Middag med Kents jobb inne i stan.Fixat naglarna.Hämtat pass och tagit fästinvaccin.Lets Dance med Lena på jobbet.Spårträning med Vida och Viltor.Besök av kennelkonsulent och av min fotande vän Lena.

Ringträning/utställningsträning är ju alltid bra och nyttigt för en unghund.Så det blir även en sväng dit den kommande veckan.

Middagen med Kents jobb på Sturehof var mycket god och trevlig som alltid.Han har väldigt trevliga arbetskamrater.

Det blev en tre rätters.Och jag åt nog lite för mycket,för jag kunde inte sova den natten.Hade mat långt upp i halsen och hur jag än svalde så ville ine maten sjunka ner.

      

  

Rosa naglar blev det,och ni är väl inte det minsta förvånade över mitt färgval.


Le´t Dance - Ska jag ta bilen eller åka kommunalt? Det funderade jag på i några dagar.På min biljett stod det att det var dåligt med parkering så åk kommunalt.Och då törs man ju inte chansa.Kent sa det finns gott om parkeringar.Men jag resonerade som så att dom om någon som arbetar där vid magasin 7 vid Värtahamnen borde väl veta hur gott/ont det är om parkeringar-

Jag beslöt mig till slut att ta bilen till Tullinge och sedan tåget.För det är ju himla smidigt med dom kommunala färdmeblen,NÄR DOM FUNKAR!!!

Det var just det - NÄR DOM FUNKAR!!!

Tåget stod inne på perrongen när jag kom upp,yeas jag hann med ett tidigare tåg.Men varför åker det inte?

Efter en stund ropade man ut i högtalarna - Vi väntar fortfarande på grönt ljus innan vi kan åka vidare.

Suck,är det strul nu när jag för en gång skull ska ut och åka.Efter en lång väntan rullade vi vidare till nästa station och samma sak där - Vi väntar  på grönt ljus innan vi kan åka vidare...Och så där höll det på ända till Älvsjö.

Slutstation för samtliga pga el fel vid Stockholms södra.Ni som ska vidare in till stan får ta buss till Telefonplan.

Och jag kan ju säga att jag var ju inte ensam vid den buss stationen.Men jag lyckades klämma in mig på bussen. Väl framme vid Telefonplan (en ny plats för mig,har aldrig varit där tidigare,tänk vad man får uppleva nya ställen när man åker kommunalt).Tog t-banan till Östermalmstorg där Lena väntade på mig.

Därifrån tog vi en långpromenad till Värtan och Magasin 7.

  

Det blev en mycket trevlig kväll med härlig dans och fantastisk underhållning.Så vi var väldigt glada och nöjda när vi gick därifrån strax innan klockan 23 på kvällen.Nu var det dags att ta sig hem.Buss och t-bana och sedan pendeltåg.

Men det var fortfarande problem i pendeltågstrafiken.Dom gick med 1-timmes trafik och tåget som skulle gå 23:35 till Södertälje var inställt.Hur i hela friden tar jag mig till Tullinge nu.Lena ringde sin man,hon kunde ta tåget mot Nynäshamn och hoppa av i Älvsjö och bli hämtad.Men jag då hur gör jag? Kent kan jag inte ringa,han sover och har mobilen på laddning i tvättstugan.Jag får väl åka till dottern i Årsta och sova där,nej jag ska inte besvära henne.Hur i hela friden ska jag göra ?

Då kom han...en ung man,som en räddande ängel,fram till mig.

-Hej vilket tåg ska du åka med ? frågade han mig.

-Ja det mot Södertälje men det är inställt,svarade jag.

- Vart ska du av någonstans ? Lite tveksamt svarade jag Tullinge.

-Det ska jag med svarade han glatt.Ska vi dela på en taxi ?

HJÄLP törs jag det ? åka taxi med en främmande man ? det händer ju så mycket otäckt nu för tiden och vem säger att denna unga man är något att lita på ?

Jag berättade för Lena som pratat med sin man medans vi två pratade och efter stor tvekan sa jag ja.

Vi gick mot taxi bilarna då han sa,du såg så uppgiven och orolig ut att jag var tvungen att fråga vart du skulle.

Och jag var evigt tacksam och glad då jag klev ur taxin vid min bil i Tulling.Vi hade en mycket trevlig resa,han är 27 år och berättade om sitt jobb,sin mamma som köpt gård vid Grindsjön och sin dröm att komma vidare i sitt yrke.

Tänk att det finns så bra människor som ser oss vilsa skälar på stan som inte förstår sig på hur man ska komma hem när pendeltågen inte går.Ersättningsbussar fanns det inte och taxi tycker jag är för dyrt.Det går ju på 650-700:- att åka hem.Men det skulle killen ta på resegarantin och lät mig åka med.STORT TACK till dig,vad du nu heter ?


I går var det dags att plocka fram utemöblerna och kratta lite löv.Årstiden vi har framför oss är ju bara för underbar.

Men det innebär ju en hel del jobb som man inte behövt gjort under vinterhalvåret.

Nu är i alla fall utemöblerna på plats och om någon månad kan man börja köpa blommor och plantera dom.

Så fantastiskt härligt att bo som vi gör.


Och så var det då dags för det första kennelkonsulent besöket.

Jag vet ju att våra hundar har det bra och att vi sköter dom på bästa sätt,men tänk om inte konsulenten tycker det ?

Strax innan klockan tolv i dag kom hon.Möttes av en jätte lycklig tax = Nora och fick sedan besöka hennes valpar som var så glada även dom.

Vi tog oss ut i hundgården där dom andra hundarna var,och hon blev så imponerad av våran hundgård.WOW vad fint dom har det.Ni har verkligen tänkt på allt,jag är så imponerad.

Efter att ha hälsat på alla hundar så tog vi en fika och jag fick svara på frågor.

Jag fick ett skriftligt besöksprotokoll och blev Godkänd för hänvisning.

Det känns ju alltid skönt att ha det på papper,även om jag själv tycker att våra hundar har det bra med oss.


Lena kom lite senare för att fota mina valpar,hon gör det så bra.

  

Denna tik - Wenatrix ska jag behålla som fodervärdstik.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards