Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 1 maj 2018

Som rosa sockervadd

Av Carina - 1 maj 2018 20:00

Sköna Maj välkommen!!!

Veckorna bara susar i väg och jag har haft en hel del att stå i även denna vecka.

Valparna skulle besiktas,vaccineras och bli chipmärkta.Lena min privata fotograf var här på middag och en sista fotografering av W-kullen innan flytten.

    

Waka,Winchester och Wenatrix.

I fredags var det dags för Waka att flytta till Uddevalla.Allt har gått bra och hon har även fått en ny hundkompis.


Tänk vad fort fyra dagars ledighet kan gå.Vädret har väl inte varit det bästa men däremot sällskapet.

I lördags blev det en sväng till Västerås.Utställning stod det på dagens program.Fyra hundar från min uppfödning ställde upp.

  

Vilton,Vida,Udda och Unik.Jag är så glad och tacksam över mina engagerade valpköpare.

 

Vida fick excellent och CK i juniorklass.


På lördagskvällen kom Minou hem till oss och stannade kvar till idag tisdag.Så mysigt att få rå om henne i några dagar.Farmor jag ska få vara här i många dagar nu sa Minou då hon kom.Tror hon tycker det är lite mysigt att komma hem till oss.

  

Det blev valpmys innan det var dags för dem att flytta.Winchester flyttade till Norrtälje och Wenatrix till sin fodervärd och min vän Ellinore i Uppsala.Nu är valprummet städat och det råder ett slitta lugn.Inga bajsdofter inne längre och Nora verkar ha tagit detta med ro vilket känns skönt.

Väntar nu på att Rea ska börja löpa,borde vara dags nu,men hon kniper...



 

Hon är så söt lilla Minou,som rosa sockervadd.Tobias kom till oss i söndags och sov kvar så att även han fick lite tid med sin dotter.Nu hoppas jag att dom snart ska få möjlighet att träffas lite oftare framöver.För alla barn behöver båda sina föräldrar och alla är värda en andra chans.Minou är så förtjust i sin pappa och han i sin dotter.Dom har så roligt tillsammans och jagdet värmer gott i mitt hjärta av att se dem tillsammans.

  


I går var det dags att titta på brasa vid Lida.Vi åkte dit och var där en och en halvtimme för tidigt innan det var dags att tända den.Det var kallt,vi frös alla tre och efter att Minou fått fiska i fiskedammen två gånger bestämde vi oss för att åka hem och elda i öppnaspisen i stället.


I dag passade vi på att hälsa på Minous kusin,mitt barnbarn Collin, Isabella och Tim.

  

Tänk att jag är så lyckligt lottad som har så fina barnbarn älskade ungar tack för att ni finns och förgyller mitt liv.


I morgon är det åter dags att infinna sig på jobbet.En arbetsdag blir det denna vecka,sedan är jag ledig igen.

Har börjat packat min väska,nya passat är hämtat och pengarna är växlade.

Det ska bli skönt med en mini semester.



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards