Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Carina - 2 juli 2018 20:30

Traditioner för mig är viktigt.Att fira påsk,midsommar och jul tillammans med min familj är något som jag är uppväxt med och även fört över till mina barn.Nu har dom blivit äldre,träffat sina partner och då ser traditionerna lite olika ut år från år.Vilket jag naturligtvis respekterar och har överseende med.

Två år i rad har vi lånat Minou vid midsommar,åkt iväg till Sorunda där vi tittat på när brandmännen rest midsommarstången för att vi sedan ska dansa runt midsommarstången,fiskat i fiskedammen och köpt lotter.

Är det midsommar så är det just så här jag vill förmedla till mina barbarn att midsommar ska firas.

Även i år fick jag låna Minou över midsommar och självklart var midsommarfirandet detsamma även i år.

Familjen hade utökat med kusinen Collin som också var med och firade tillsammans med oss och sina föräldrar, Isabella och Tim.


Här står vi i kön till fiskedammen.


Även Collin fiskade och fick napp.


Så göra vi när vi tvättar våra kläder...Och då började det regna,himlen öppnade sig och vi tog skydd under ett träd.


Efter regnet kom solen

När vi dansat klart,fiskat och köpt lotter var det dags att åka hem.Jag hade bakat en jordgubbstårta och vi var alla sugna på en tårtbit med kaffe eller saft.



 

Grillade grillspett till middag med tillbehör.



Vi åt middag och satte oss sedan framför tv.Att vara ute i mellan regnskurarna var ingen ide så vi höll oss inomhus.

Visst hade det varit fantastiskt med kvälls sol och lite värme,men midsommar är midsommar och då bjuds det på spridda skurar av regn.


Jag hoppas nu att mina barnbarn en dag kommer att minnas våra midsommarfirande och minnas det med glädje och att dom sedan i sin tur kan berätta det för sina barn hur det var när dom firade midsommar som barn.


Kram

Carina

Av Carina - 2 juli 2018 14:30

Den 20 juni 1986 platsen var Österfärnebo, tidigt på morgonen bytte vi ringar med varandra,vi förlovade oss.Kent var och är mitt livs stora kärlek.Men just den sommaren skulle han åka ifrån mig,han skulle göra lumpen,så fruktansvärt hemskt att vi som träffades varje dag snart skulle vara i från varandra.

Tänk om han hittar en ny tjej i Luleå,tankarna snurrade och mina kompisar sa att det kommer aldrig att hålla.Killar i lumpen är som törstiga små svin då dom sätts samman,törstiga på både alkohol och tjejer.

Men just denna dag då vi förlovade oss kändes stort,ett kliv närmare in i vuxen världen.Jag 17 år gammal och Kent skulle fylla 20 år i augusti.

Och nu just denna dag 20 juni 2018 firar vi 32 år som förlovade. Jag tycker om att uppmärksamma högtidsdagar och hade bokat Glashyttans värdshus i Södertälje.Det ligger så fint vid vattnet och maten är fantastisk.

  

Det är andra gången vi bokat bord här och tänk att det inte fungerar att boka bord via deras hemsida. Fastän jag får ett mail där dom bekräftar att våran bokning är godkänd och vi är välkomna så möts vi av samma svar då vi säger -

Hej vi har bokat bord för två i Carina Andersson.

Nej ni står inte med i våra bokningar.

Men vad konstigt,jag har ju till och med fått det bekräftat att bokningen var godkänd.

Inga problem vi löser det. Och visst gjorde dom det,båda gångerna fanns det plats för oss.

Mycket trevlig kille serverade oss tre rätters middag och kocken kunde detta med att laga mat.


 

   

Fantastiskt gott och jag kommer att besöka Glashyttan igen,men då ringer jag och kollar att min bokning finns när vi kommer dit.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards