Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Carina - 4 juli 2018 10:30

Torsdag den 21 juni hämtade vi Minou.Hon skulle vara hos oss länge denna period,åtta dagar, som hon hade full koll på.Hemma hos oss torsdag till fredag veckan efter,på fredag hem till pappa och lördag till mamma.

Förra året hade jag Minou över Midsommar och även veckan efter,så då passade vi på att åka till Astrid Lindrgens värld. Minou sa i vintras att hon ville göra det även denna sommar.


Vi firade midsommar och dagen efter var det dags att kolla om vi hade någon fiskelycka nere vid Grindsjön.

Det blev några småfiskar som vi sedan slängde tillbaka i sjön.




Senare på eftermiddagen var det dags för fotboll,Sverige skulle spela och vi hade satt på oss blågula kläder medans vi hejade fram Sverige i fotbolls VM.



På söndag eftermiddag åkte vi ner till Nynäshamn.Minou fick leka i en park,vi tittade på båtar och sedan blev det middag på båten Freja.

Måndag 25 juni...

Jag hade inte berättat för Minou vad vi skulle göra denna dag,ville att det skulle bli en överraskning.Så när hon hade ätit upp sin frukost berättade jag vad vi skulle göra,vi ska åka till Vimmerby,Astid Lindgrens värld med Isabella och Collin, Minou blev riktigt glad.

Jag hade ordnat med lunch och när jag såg skylten Ekenäs slott efter vägen bestämde jag mig för att där äter vi vår medtagna lunch.Ett mycket fint slott som tyvärr inte var öppet,så hur insidan såg ut får jag ta reda på vid ett annat tillfälle.

Mätta och belåtna satte vi oss i bilen igen för att köra vidare mot Vimmerby.

Campingen vi skulle bo på i två nätter heter Nossebadens camping och låg mycket fint.Vi promenderade in till Vimmerby centrum ( tog cirka 35 minuter) för att äta middag den kvällen.Shopade lite och mös en stund ute på campingen innan vi kröp ner i våra sängar.

Vi var på Astrid Lindgrens Värld från öppning till stängning denna dag.Det var varmt,men behagligt.Vi såg många teaterföreställningar med blandannat Pippi Långstrump,Emil i Lönneberga,Karlsson på taket,Madicken och Ronja Rövardotter.

Har ni inte varit där så åk dit.En fantastisk plats för barn och vuxna.






När vi kom tillbaka till campingen,gick vi till campingen vi bodde på året innan för att äta middag.Där efter blev det en tur med trampbåten på våran camping.

På onsdag morgon var det dags att städa ur lägenheten och styra bilen hemåt.Vi var alla så nöjda och glada över våran vistelse i Vimmerby.




Resten  av dagarna som var kvar med Minou badade hon,hoppade på studsmattan,plockade smultron och gick på hundpromenad.Jag tar Jasny sa hon varje gång vi skulle gå ut med hundarna.

Inte en dag var hon ledsen över att vara ifrån sin mamma,Minou är så fantastiskt duktig på att vara hemifrån.

Hon visste hela tiden att på fredag åker jag till pappa och på lördag kommer mamma hem.

Det har varit roligt att få dessa dagar med Minou,och jag hoppas hon kommer minnas sina somrar med sin farmor och farfar med glädje.Vi vill ju ge henne en minnesrik och fint sommarminne med oss.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards