Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 juli 2018

Av Carina - 11 juli 2018 10:45

Förra sommaren så började jag att lyssna på några väl utvalda sommarpratare på P1.
Det var Lena på jobbet som tipsade om det.Så denna sommar har jag tagit detta med storm.
Mina PW rundor är på 90 minuter och så även programmet.
Jag har bestämt mig för att lyssna på ALLA även om jag inte vet vem dom är. Och visst har dom alla något mer eller mindre intressant att berätta.Förutom det dom pratar om så får man även höra ( om man vill ) deras musikval vilket ibland är långt ifrån vad jag själv lyssnar på. Men jag tänker att det även är bra att få lite annan musik i sina öron förutom sin favorit.
Om ni inte har lyssnat på sommarpratare i P1 så börja.

Jag vann en bok....
Och intevilken bok som helst utan en vegetarisk receptbok. Jag gillar att fota allt från mat till djur och natur. Har ett Instagram konto - Caruttan, där många bilder hamnar.
Ibland tävlar jag med olikabilder, vilket jag gjorde i maj månad då jag fotade en RÅ rödbetsdryck och vann med den bilden.
Ska kolla igenom boken och se vad jag kan laga för gott.

Har fått ordentlig fart på min sallad jag sått här hemma och det känns så lyxigt att kunna odla det man vill äta.

Kent kom hem med en muurikka panna. Du gillar ju att laga mat och vara ute i solen så detta blir väl perfekt för dig sa han. Rar man jag har.

På sommaren sker dom flesta utflykterna och det är då jag försöker att hinna med att umgås med mina vänner.
Lena och jag åkte ner till Östermalma för att äta lunch och fota. Vårt stora gemensamma intresse.


      


 



Ellinor och Wenatrix hälsade på oss i lördags. Vi var först iväg till en skjutbana. Ellinor behövde skjuta och Wenatrix behövde vänja sig vid skott. Hon reagerade knappt på smällen.
Därefter åt vi mat hos osd. Tittade på fotboll och avslutade med en promenad till Grindsjön.




 

Wenatrix är min fodertik som bor hos Ellinor.



I söndags fick vi äntligen till en träff, Gabriella och jag. Det blev promenad runt Årstaviken med avbrott för mat.


  

Maria ( kollega från skolan ) kom på middag i måndags.Visste inte riktigt vad jag skulle laga då hon inte äter kött, men kyckling och fisk.Så det fick bli kycklingspett med asiatisk vitkålssallad och jordnötssås.

Blåbärsglass med hallontäcke till efterrätt. En trevlig middag och maten blev riktigt bra.




Har hunnit med att träffa Collin och gungat honom. Mysigt att få umgås med barnbarnen och roligt att se att han faktiskt känner igen mig.




Igår var det dags att träffa Eva. Vi har alltid så mycket att prata om. Och det är alltid lika trevligt då vi ses.

Vi åkte färgan över till Ekerö. Stannade till vid Jungfrusund. Åkte sedan vidare till Drottningholm och gick runt där.
Åkte sedan till Hornsbergs strand där vi åt lunch.


I dag ska jag bara vara hemma och tvätta.Skönt med dagar som inte är inbokade,samtidigt som jag tycker det är fantastiskt roligt och trevligt att hitta på något.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards