Carina´s Blogg

Alla inlägg den 27 juli 2018

Av Carina - 27 juli 2018 13:45

WOW vilken sommar vi har.Solen levererar varje dag,och gräsmattan är brun/gul och knastrar under fötterna när man går.Det råder ELDNINGSFÖRBUD till och med på tomten,vi får inte grilla våran mat.Detta har väl aldrig någonsin hänt oss.

STOR respekt till alla som sliter och kämpar mot ALLA bränder i Sverige.Tycker detta med brand är bland det läskigaste jag vet.Tror nästan att jag blivit lite "nojig" för jag tycker det luktar brandrök nästan varje kväll.Men tack och lov har jag än så länge haft fel.Det skulle verkligen vara en mardröm om det började brinna i skogen utanför oss. Tycker att ALLA som jobbar med bränderna denna sommar SKA bli hedrade och få pris för sin insatts.

I lördags kunde man se på sociala medier människor som filmade då det regnade.Själv satt jag på altan och kan nog räkna dom få regndroppar som kom hos oss.Det var väldigt sparsamt,altanen blev inte ens blöt.Första gången jag blir avundsjuk på dom som får regn.


I söndags var jag och Vida till Västerås på hundutställning.Det var nästan olidligt varmt och på gränsen till djurplågeri. I vissa ringar med stora hundraser fick dom springa varv,på varv.Jobbigt för både fyrbenta och tvåbenta.

Efter avslutat utställning fick jag sällskap av Ellinor till Tidö slott.Jag tycker ju att det är så fint med slott och vill gärna ta mig en titt på dem om jag har vägarna förbi.




I måndags kväll var jag hembjuden till Maria i Stuvsta på middag.Det blev en mycket trevlig kväll med en massa skratt och en och annan hemlighet.Tack Maria   



Solbadar är min grej,att fylla poolen med lite vatten så att det känns skönt och samtidigt kunna sola.

När barnen var små åkte vi varje dag som solen sken till en badplats.Packade med mig mat och dryck och var borta i stort sett hela dagen.

I dag är jag för bekväm,skönt att slippa åka i väg och bara kunna njuta av solen och lite svalka hemma.




Jag måste erkänna en sak...Jag är grymt stolt över mig själv och mina PW rundor.Kent säger varje dag,ska du verkligen gå i denna värme? Det kan väl aldrig vara bra för hjärtat ?

Men det bryr jag mig inte om,tror däremot att, inte gå är desto farligare för hjärtat.Lite motion varje dag i lagom tempo måste väl ändå vara det bästa.Och jag ska ju inte dö,jag ska ju bli 100 år.

Jag fortsätter att lyssna på P1 sommarpratare och fascineras över deras berättelser.Eftersom jag går utan hundar så har jag utökat min runda förbi en hästgård med lösspringande hundar och är nu uppe i 100 minuters PW.


I går mötte jag upp Gabriella på hennes jobb.Roligt att få se hur hennes arbetsplats ser ut.När hon slutat jobbet promnerade vi från Sköndal till Årsta.En lång och varm promenad som avslutades på Två Små Svin.

Det var riktigt gott och trevligt.Mysigt att få egen tid med sina barn   

Solen lös fantastiskt fint när vi lämnade resturangen.Jag är SÅ förtjust i solnedgång,blir som nykär varje gång jag få uppleva det.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards