Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 augusti 2019

Av Carina - 11 augusti 2019 20:00

Det känns verkligen som höst ute nu,tycker inte om när höstkänslan kommer så tidigt i auguati.För min del kan jag spara den känslan till mitten av september.


I dag blev det 6,7 km PW med knäböj.Hittade gula kantareller efter vägen och kunde inte motstå dem.

      

Kantarellerna hamnade sedan i muffongrytan jag lagade till middag.Sköt mitt första mufflonfår tidigare i år. Tycker det är extra roligt att tillaga mat jag själv har burit hem från skogen.Lingonen maken plockat.Riktigt gott, en höstgryta kan man säga.


I morgon är det dags att återvända till arbetet igen.Jag har haft en riktigt bra sommar.

Den började riktigt bra med att ALLA barnen med respektive och barnbarnen kom hem till hos på midsommarafton.

  

Så mysigt att ha hela familjen samlad.


På midsommardagen åkte Gabriella och jag till Karpathos en vecka.Så skönt med sol och bad och att få umgås ensam med dottern.

  


Jag har hälsat på Isabella och barnbarnet- Collin.Vi har bakat bullar och myst tillsammans.

    


Jag bokade en turridning och gav mig ut på en ridturi 90 minuter.Så roligt att få rida igen.

  

Ibland funderar jag på att börja rida igen,men känner att den tiden finns inte.Jag får boka in turridningar när jag har långledigt och njuta av dessa tillfällen.


  

Min fotovän Lena visade mig vart Lappugglan fanns och jag fick nu äntligen fota min första uggla,lycka!


 

Har varit ute och jagat väldigt mycket denna sommar.Två vildsvin har jag lyckats få omkull.Men jag har även fotat en hel del och fick en så fin bild på en rådjursget med sitt kid.Den har jag nu gjort en canvas tavla av som nu sitter på väggen.


  


Kent och jag var upp till Dalhalla för att se Gyllene tiders sista konser,så grymt bra.

  


Vi har haft barnbarnet Minou hos oss i några dagar.Vi har blandannat badat och plockat hallon och smultron.

    

Jag blev så imponerad av Minou när hon på fri hand målade av min hand och mina naglar,det bor nog en liten konstnär i den tjejen.


  

SÅ med denna korta sammanfattning säger jag att sommaren varit helt fantastisk.Nu är det bara att räkna ner till nästa sommar.


  

Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards