Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 augusti 2019

Av Carina - 19 augusti 2019 20:45

Back to work och en massa aktiviteter på fritiden.Bloggen fick helt enkelt ingen uppdatering.

I måndags träffade jag Eva,vi åt middag på "Medis" innan vi promenerade upp till Mosebacketerassen för att se och höra denna underbara kvinna - Sarah Dawn Finers. Hennes röst och personlighet gör en alldeles varm i hjärtat.


I tisdags hade vi "Tjeje jakt".Tio förväntansfulla kvinnor var vi som jagade denna kväll. Grävling, räv och vildsvin var lovliga. Mycket djur i rörelse och strax innan skjutljuset blev för mörkt hördes ett skott och en årsgalt föll i backen.Mari hette skytten och det var hennes första vildsvin så lyckan var total,jätte roligt.

Vi kom hem efter midnatt och tidigt onsdag morgon ringde klockan.

Konferens i Nynäshamn i dagarna två stod på schemat.

    Vacker plats med god mat och trevligt umgänge på kvällen. Programmet var "En skola i världsklass".


I fredags var jag ledig.Bockpremiären vill man ju inte missa.Klockan 02:30 ringde klockan.Och 03:55 satt jag på pass för att invänta min bock.Men han kom aldrig fram.Istället blev det en räv, min förtsa räv.

  

Många som inte jagar frågar varför vi skjuter rävarna när vi ändå inte äter dem. Man jagar räv i syfte för viltvård. Om vi tar av bytesdjuren, måste vi även ta av predatorerna för att hålla vilten i balans. Jag har fått lärt mig att för varje rådjur man skjuter, så ska man hålla efter 3 rävar.

Jag har även hört när räven tagit rådjur,detta är en plågsam död som gör riktigt ont i hjärtat att höra.


Satt ute även fredag kväll,lördag kväll och söndag kväll utan att få se en endaste bock.Tror dom vet att dom är lovliga nu och håller sig undan. Men än har jag inte givit upp hoppet.


  

I går fick Gabriella sin födelsedagspresent av mig.En ridtur med lunch.Den ridturen känns i min rumpa och benen i dag.

  

Lunchen fick vi välja fritt på Sjöboden Torö.Riktigt god räksmörgås valde vi,brödet var hembakat och mycket gott.


Det blev inte någon långpromenad förra veckan,hann inte med det helt enkelt och så kan det bli ibland.


 

Det kom ett paket i brevlådan,en fin taxhandduk hade Yvette skickat till mig.Åh vad glad jag blev.

Jag samlar på taxar i alla dess former. Blir riktigt glad när ni tänker på mig   Tusen tack fina Yvette.

Ulla på mitt jobb är ofta ute på taxspan.Fotar och frågar om hon ska köpa den åt mig.Denna handduk har jag inte sett tidigare.


I dag börjar min NYA KICK START!

Började morgonen med att väga mig för att sedan framöver se hur vågen vänder och visar en lägre siffra vecka efter vecka.

Min vikt i dag är mer än vad jag någonsin har vägt,vägde inte ens så mycket under min graviditet.

Vill må bra,rädd att få diabetes pågrund av övervikt eller andra sjukdomar som fetman kan ge.

Viktigt att ta hand om sin hälsa och vara rädd om sig.


Var på mitt första träningspass - Yoga Flow. Det är nästan pinsamt var stel och ovig man är.

La min yoga matta längst bak i salen, tänkte att om jag gör fel så är det ingen som ser det.

Kämpade på och klarade yogan bra efter mina förutsättningar med stel kropp och ryggbesvär.Kändes riktigt skönt när det var klart och jag kommer gå på fler yoga pass framöver.

I morgon är det hälsoanalys och pilatesträning.

Är så taggad på ett nytt hälsosammare liv med träning som ska göra mig smidigare och  få en starkare kropp.

Bli av med sötsuget, choklad och lakris är min drog...


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards