Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 september 2019

Av Carina - 3 september 2019 19:15

Då var med stor spänning jag ställde mig på vågen i går morse, vad skulle den visa efter 1 vecka med nya dieten ?

- 2,1 kg har jag gått ner. Och dom centimeter jag minskat runt magen märktes blandannat på en jacka jag hade på mig i söndagskväll. Blir så glad när det så snabbt visar ett resultat. Min bukfetma är något som stört mig väldigt länge, när kläder inte längre är bekväma eller har blivit för smått då har det gått förlångt för mig.

Ulrika skriver väldigt bra i sin blogg om - Snabb viktminskning och bättre hälsa med 800 kalorier >>>


 

Nu har jag gått in i vecka  av 6.

I dag har jag en lågkalloridag, startade morgonen med citron/ingefärsvatten ca 5 dl och kaffe fram till lunch ca 11:00.

Dessa dagar mår jag extrem bra och känner mig på topp.

Dricker 2-3 l vatten/dag.

För övrigt känner jag mig lite mer förvirrad än vanligt  

Lägger undan saker som jag sedan inte hittar.Letar igenom handväskan tre gånger efter bilnyckeln och tar tillslut fram extra nyckeln,när jag kommer till jobbet är det första jag ser i väskan-bilnyckeln, jag letat efter på morgonen.

Som i kväll när jag tog fram en djup tallrik till soppan och ett glas till loka vattnet, så häller jag loka i den djupa tallriken,som tur var hade jag ingen soppa i den.

Magen är betydligt lugnare utan kolhydrater,vilket är väldigt skönt.Man kan tydligen i början av LCHF diet bli lite förvirrad tills kroppen vant sig.

Godissugen har minskat betydligt.

Men över lag mår jag toppen.


Tog en rask promenad på 30 minuter i går kväll med hundarna och gjorde sedan några övningar min PT gav mig i fredags. 

Blev en rask promenad på 30 minuter även i kväll.Ska strax ge mig på några magövningar.



Kram

Carina


  


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards