Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 september 2019

Av Carina - 8 september 2019 19:15

Nu har det gått 2 veckor av 6 med min LCHF diet.Tycker det går strålande.Mycket planering och matlagning,men jag tycker bara det är roligt.Passar säkert inte all,men för mig funkar det riktigt bra.


Det har varit en intensiv vecka,då jag varit ensam med fem hundar hemma.Nu är ordningen återställd så lugnet har lagt sig.

Tränade styrka i onsdags,jobbigt och väldigt svettigt,men nöjd efteråt.Träffade min PT i torsdags.Vi körde armar och axlar.

Har gått minst 10 000 steg varje dag.

Jag är fortfarande väldigt förvånad över att 5:2 dagen som dessutom är en 16:8 dag,fungerar så bra.Det är två sådana dagar/veckan.Då får jag bara dricka kaffe/te och citron/ingefärasvatten till frukost.Lunch blir först vid 11-tiden,och resten av dagen innehåller under 500 kcal.


Var på kräftskiva i går med ett av jaktlagen.Åt då inte middagen enligt schema,åt istället kräftor,sallad och ost.

Till efterrätt var det kladdkaka,med grädde,hallon och blåbär, jag åt bara hallon,blåbär och grädde,drack bubbelvatten. Förklarade för värdinnan att jag åt enligt LCHF,så hon förstod varför jag valde bort den goda pajen, brödet och kladdkakan.


Har inte tagit några mått på kroppen i dag,väntar en vecka till.I morgon är det dags att kliva upp på vågen,jag är inte säker på om jag gått ner något mer än mina 2,1kg, men det visar sig i morgon.


Kram

Carina

 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards