Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 september 2019

Av Carina - 14 september 2019 19:15

Det blev en hektisk arbetsvecka/fritidsvecka.Att jobba 40 timmar/veckan och sedan ha tid över till sin fritid blir ibland rätt intensivt.Så blev det denna vecka för mig.

Jakt måndag och tisdag kväll,hade turen att få skjuta en dovspets på tisdagskvällen.

I onsdags var jag in på magnetröntgen av min rygg.På kvällen blev det träning på Medfit,styrka.

I torsdags morse åkte jag in med min yngsta tax Xantippa som varit dålig i över en vecka men sedan onsdags kväll blivit sämre.Dom beslöt sig för att lägga in henne på intensivvårdsavdelningen.Där fick hon ligga till fredag eftermiddag då jag kunde hämta hem henne igen.

På torsdagskvällen var det dags för After Hunt, ett evenemang som Jägarnas riksförbund ordnat.Det bjöds på middag - Viltskavsgryta med kantareller & syrad lök, rårörda lingon, mandelpotatismos ch hembakat bröd med färsost.Det doftande fantastiskt gott,men jag åt aldrig.Hade ätit sallad innan med krabbfishröra,som var torsdagens middag.

I går fredag hade jag tid bokad med min PT men jag valde att avboka den eftersom jag skulle hämta hem Xantippa och inte orkade med stress.Satte mig på altanen med en mugg kaffe och njöt av höstsolen och lugnet.

  

I dag var jag medbjuden på vildsvinsjakt,men bestämde mig för att tacka nej.Hade lite att fixa med hemma,behövde sova ut och ta min PW runda på 7 km.


Tänkte tipsa er om två preparat jag använder och är väldigt nöjd med.Jag blir INTE sponsrad av detta utan vill bara dela med mig.

Jag har sedan tonåren lidit av Afteblåsor i munnen,dessa blåsor gör väldigt ont och brukar vara i 8-10 dagar.

Hade en blåsa som försvann i början på denna vecka och dagen efter fick jag tre nya blåsor,vet ej vad det beror på.

Jag får svårt för att äta,dricka och prata,det gör rent ut sagt SKIT ONT!

I går var jag till apoteket och beklagade mig,har tidigare haft en gele mot afte men den funkar inte.Apotekaren tipsade mig om ett nytt medel - ORALMEDIC

 WOW vilket resultat säger jag,blåsorna är kvar,men gör inte längre ont.Kommer hädanefter alltid se till att jag har detta hemma.


Mitt andra tips är till er kvinnor som liksom jag börjat få dom berömda vallningarna.Inte roligt alls och man känner sig så ofräsch.I somras blev jag tipsad om Klimakteriepodden (grymt bra podd)där dom gjorde reklam om

  Femarelle, det tog cirka 4-5 veckor innan jag märkte någon skillnad,nu törs jag inte sluta för detta funkar på mig,så skönt.


  

Avslutar detta inlägg med en bild jag tog i måndagskväll när jag var ut och jagade,dimman låg tjock.Såg inget men hörde att det fanns djur inne i dimman,så magisgt och spännande kväll.



Kram

/Carina 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards