Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 oktober 2019

Av Carina - 6 oktober 2019 20:00

Det är rätt skrämmande vad lätt man kan  bli en soffpotatis...

Jag började träna på Medfit den 19 augusti,för några veckor sedan blev jag sjuk och avstod från träningen i en vecka och i onsdags hade jag bokad upp mig på dubbelpass.

45 minuter zumba och 55 minuter styrka,men jag var inte det minsta motiverad till träning.Det är ju förbaskat skönt att bara vara hemma när man kommit hem från jobbet.

Regnet vräkte ner hela dagen och även på kvällen.När jag stod och lagade mat så tänkte jag avboka zumba passet,kan vara bra med mjukstart tänkte jag.

Men sedan beslöt jag mig för att ta mig själv i kragen och vet ni vad,efter zumba passet med en massa glädje, svett och

bra musik var jag så nöjd över att jag inte avbokade passet   

Femton minuter senare körde jag styrkepasset och var så stolt över kvällens dubbelpass.

Träning i någon form är något ALLA borde göra,det skulle öka friskskrivningarna på arbetsplatsen och människorna skulle bli gladare och sucka mindre.

Sover betydligt bättre och bortsett från min förkylning så mår jag riktigt toppen.



I torsdags träffade jag min PT,tyvärr kan hon inte lika ofta som jag vill.Hade helst velat ha PT varje fredag direkt efter jobbet,men det ser ut att bli svårt att få till den tiden.Så nu blir det inte en gång i veckan som var min tanke med PT träningen.


Idag är det sista dagen på min Kickstart LCHF 6 veckor.

Kan bara säga WOW vilket bra viktminsknigsprogram.Så god mat, skönt att få färdig meny på exakt hur jag ska äta.

Bra med den slutna facebook gruppen.Jag kan varmt rekommendera detta program.

Titta in på hennes hemsida här >>>


Hur ska jag då göra nu när kursen är avslutad?

Det handlar mycket om vilja, vilja att nå mitt mål.

Planera mina måltider,kommer att använda mig av några recept jag haft under dessa veckor.Inte alla mål men lunch och vissa middagar.

Jag kommer fortsätta med 16:8 fastan 2-3 dagar i veckan.

Jag skka verkligen kämpa på med att avstå fikabröd och godis,det är ju mina svagheter.

Längtar inte efter potatis,ris, pasta eller bröd så det tänker jag fortsätta att undvika.

Det har varit riktigt tufft vissa dagar,som tex kanelbullensdag.Jag älskar kanelbullar men fick nöja meig med att se på när alla andra åt.

  

 Í morgon är det dags att väga mig igen och det kommer jag fortsätta att göra varje måndag.

Har märkt på mina kläder att jag minskat i vikt vilket känns fantastiskt bra.


Jakten har satt i gång nu och denna helg har jag varit ute 7 timmar/dag.Kallt men ändå så skönt att vara ute.

Att äta sin lunch vid en öppen eld med goda vänner är livskvalitet.

  

Det blir en hel del steg över stockar och stenar.I bland blir det även några knäböjningar då man ser kantareller.

Idag fick jag i hop 16299 steg så i natt kommer jag att sova gott.


Måste visa mina nyfixade naglar,jag bara älskar dom   


 

Himlen var så underbart fin i kväll.

 

Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards