Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 21 november 2019

Ångrar mig alltid väldigt mycket efteråt

Av Carina - 21 november 2019 21:00

Godis grisen inom mig har nu vaknat till liv, men inte i samma utsträckning som tidigare.

Ångrar mig alltid väldigt mycket efteråt och kan inte riktigt förstå min dåliga karaktär. Jag som kunnat hålla mig från godis i tre månader, det ska väl inte kunna vara så svårt tänker jag, men det är det, det är jätte svårt.

Har haft en till två återfal per vecka dom tre senaste veckorna.Skräpning Carina!


Jag har ju lyckats hålla mig till en strikt LCHF diet sedan 19 augusti, slarvade en gång, då jag åt min räksmörgås.

Och nu kommer vi ju till jultider med pepparkakor och lussebullar som jag bara älskar.

Har sagt till mig själv att det får bli tillåtet nu med pepparkakor och lussebullar året ut.Men jag ska fortfarande låta bli pasta,ris och potatis.

Skenar vågen i väg får jag börja min LCHF kickstar diet på 6 veckor efter jul och nyår.


Tränar fem gånger i veckan för tredje veckan i rad nu.Känner mig riktigt stolt.

Har kört zumba, styrka, pilates, body pump och PT.

Denna vecka bytte jag bort body pump mot spinning. Har fått mer ont i min rygg och tror det kan bero på body pump träningen, många snabba växlingar med oika  tyngder. Så jag får helt enkelt prova mig fram till det som funkar bäst för min rygg. Spinningen var riktigt ett svettigt konditionspass vilket jag även bokat upp mig på i nästa vecka.

Det fantastiskt skönt att vara i gång med träningen, det är så roigt med gruppträning, det passar mig perfekt.


Kram Carina


 

 
 
maria

maria

22 november 2019 21:19

va fint du pyntat, hejja dig.. grymt med 5 träningar i veckan...

kram

http://www.iahoglund.blogg.se

Carina

22 november 2019 21:35

Tack Maria.
Känns skönt att vara i tränings flow ?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards