Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 januari 2020

Av Carina - 3 januari 2020 15:15

Skönt att vara igång med träningen igen. Tre pass har jag hunnit med detta nya år.

Cykel och pilates igår, idag värmde jag upp med 30 minuters PW innan det var dags för 1 timme med PT.

Hårdaste/tuffaste passet hitils, lyckades med 60 kg marklyft ( min egna vikt) och även 65 kg, men det var för tungt.Får köra med 60 kg några gånger till så jag blir starkare.

Josefine är grym på att utmana mig och jag behöver verkligen det. Var helt slut efter dagens pass, skön känsla.


Fredagar har nu blivit min nya dag då jag väger mig och jag har nästan gått upp 1 kg under julen, en massa choklad, lussebullar och pepparkakor sätter snabbt sina spår.

Nu blir det ändring på det, ska kunna synda ibland men inte flera dagar i veckan.


Har bakat kesobröd, sesamföknäcke och bananjordnötssmörkakor.

     

Här hittar ni recepten på Kesobröd >>>  Sesamfröknäcke >>> och Bananjordnötssmörkakor >>>


Jag gjorde en jätte god paj i går till middag som jag även delar med miga av reseptet på.

 

Själva degen är gjord på mandelmjöl, sesamfrön, smör och ägg.Men kan självfallet bytas ut mot en annan deg med vetemjöl om man hellre vill ha det. Mitt recept hittar ni här >>>


Nu är det bara tre dagar kvar av ledigheten, tänk var snabbt det gått. Julen är undanstädat här hemma, vilket känns skönt. Mysigt när man tar fram alla julsaker, och lika skönt när det kommer bort.


I onsdags kväll var vi många som fotade den vackra himlen, som tydligen berodde på smuts från nyårsraketerna.

 

Tänk att smuts även kan vara fint.


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards