Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Carina - 14 januari 2020 18:45

I morgon är det en vecka sedan jag tränade och jag ska villigt erkänna att jag snabbt tappar lusten.

När jag är i gång med min träning vill jag bara träna mer, när jag har vilo dagar så njuter jag och tycker dom är guld värda.Samtidigt som jag är rädd att jag ska falla tillbaka och inte träna igen, för det är ju himla mysigt att bara vara hemma.

Blir kanske annorlunda när jakten tar slut i februari och jag då är hemma mer på helgerna.Så som det är nu är jag borta onsdag och torsdag kväll samt hela lördagen och söndagen. Ser även det som lite träning då jag går i skogen.


Fyllde ju år i fredags och hade familjen samlad,tyvärr kunde inte Gabriella komma pga sitt arbete.

Bjöd på middag och tårta och fick fina presenter och blommor.

Kent överraskade mig rejält måste jag säga, fick en pulsklocka.Hade en mindre modell tidigare som han avskydde, fick ofta höra hur ful den var och måste du använda den. Det var en Fitbit klocka, nu fick jag en Garmin 4 klocka.

 

En rejäl klocka som jag försöker att förstå mig på. Att räkna steg tycker jag är roligt,vill få i hop 10000 steg på en dag, det är mitt mål. Har även haft den på mig när jag sover och kan då kolla hur jag sover,lite skoj,om det nu stämmer? Sedan har den en massa andra finesser, men det tar nog tid innan jag lärt mig det.

Ska testa i morgon när jag tränar att ställa in den på träningspass. Roligt med teknik, om man förstår sig på den.


Undrar om det blir någon riktig vinter? ska vi få snö eler blir denna vinter helt snöfri i vårat län?

I lördags var det - 6 grader och himlen var så vacker.

 

På söndagen var det + 7 grader,helt galet hur snabbt det vänder.


Vågen...Man ska inte väga sig,har ju faktiskt börjat känna mig mindre i kroppen och då även räknat med att vågen ska visa det.Men kanske är det så att jag nu börjar få lite muskler och att dom nu gör så att vågen vänt om?

I december vägde jag som lägst 59,7 kg och i fredags visade vågen på 60,6 kg.

Jag får nog snart slänga ut min våg och enbart använda mig av måttband.Vill ju inte öka i vikt igen, äter ju så bra nu och mortionerar regelbundet.

Jag kämpar på med min LCHF mat och 16:8 fasta.Körde 16:8 två dagar förra veckan och har gjort det en dag denna vecka och nästa gång blir på torsdag.



Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards