Carina´s Blogg

Alla inlägg under mars 2020

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess.

Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.


Vårt gymnasium är stängt för ungdomarna, lärarna jobbar hemifrån,vi på särskolan har öppet för våra elever.

Det är en skola i vakum, så tyst och så ödslig, ja nästan kuslig. 


Grupp träningarna är inställda sedan tre veckor tillbaka, men inte Weight Trainer,som tur är. Dom resonerar som så att dom vet vilka vi är och har full koll på oss om vi är friska.På gruppträningarna är det dropp in och där har dom inte samma koll på vilka som kommer och hur dom mår.

Det har blivit två WT-pass i veckan. Jag försöker att gå mina PW rundor några dagar i veckan.

MEN jag saknar mina fyra grupp pass.Jag är väl lite egoistisk och tycker att vi som är friska ska väl inte behöva bli "drabbade". För det handlar ju om sunt förnuft,man går väl inte och tränar om man är sjuk? Hoppas nu att det vänder snart, men jag känner mig tveksam då covid-19 ökat mest i stockholm.

Frågorna är hur ska detta sluta och kommer jag att bli drabbad?


Vi vet att fysisk aktivitet och rätt kost ökar vårt immunförsvar, något som vi alla behöver mer nu än någonsin.


Tvätta händerna, håll avstånd och var ute mycket i friska luften.

Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards