Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 september 2014

Av Carina - 22 september 2014 21:45

En ny vecka ligger framför oss,det gäller att ta emot den med glädje trots att morgonen startade med regn och blåst.

Bilen var klädd med löv,såg nästan ut som en lövhög.

Hundrana vägrade gå på morgon promenaden,regnet fick dem att sätta ner alla fyra tassarna i marken.

Bit i hop och tänk positivt.Ny vecka och nya möjligheter.


HÅÅÅÅLL KÄÄÄFTEN KÄRRRRRING!!!!

Hur många gånger skulle man inte vilja be någon att hålla käften?

För mig händer det titt som tätt.Både i det privata och på arbetet.

Men man har tack och lov en spärr,en inre röst som uppmanar en att tig och lid i stället.


I går när vi satt och pärlade armband satt en tjej vid samma bord som oss.Hon hade en röst som skar sig och på detta så pratade hon så snabbt att det var ett under att hon inte vrickade tungan.

I nästan två och en halv timme pratade hon om sitt arbete och sina kollegor.Jag hade då lust att be henne hålla käften.Vi var fler vid detta bordet som hade skavsår i öronen efter hennes långa utlägg om allt och alla på hennes arbetsplats.


I fredags då vi hade hemkunskap hällde en elev ut grädden i slasken,eleven tyckte inte vi behövde mer grädde och då häller man ut den.

Vi tyckte ju inte lika så jag sa ju så klart till att så gör man ju faktiskt inte.Och fastän vi arbetar med elever med särskilda behov så behöver man ju tillrättavisa även dem.

Men det tyckte inte eleven utan sa- HÅÅÅÅLL KÄÄÄFTEN KÄRRRRRING!!!!

Och då gäller det att bita sig själv i tungan,inte skratta nu Carina.

Men tänk så skönt det vore om man ibland kunde säga exakt vad man tycker. Jag försöker till 95%  att vara så pass rak och ärlig jag bara kan.Tycker inte jag som den andra så vill jag framföra min åsikt.Man behöver inte tycka lika.



  

Efter en lång dag på jobbet är det rätt bekvämt med en snabblagad rätt,en härlig kycklingpasta med shiitake och citron blev middagen hemma hos oss ikväll.Receptet hittar du här >>>




Alla som kommer in i ditt liv gör det av en anledning.

En del för med sig lycka och glädje.

Andra ger dig erfarenheter och bygger upp din karaktär.



Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards