Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 9 februari 2020

Jag duger

Av Carina - 9 februari 2020 16:15

Jag är så glad nu när jag äntligen kan komma ut på mina PW rundor.Att röra på sig ger glädje,rörelse glädje.

Jag har alltid tyckt om att röra på mig.Är ingen soffpotatis och ingen som sover bort hela dagen.

Det är att kasta bort sitt liv tycker jag. Tittar jag på tv så blir det först efter 19:30 på kvällarna.

I tonåren red jag flera gånger i veckan.Som vuxen har jag tränat på Sats, Friskis & Svettis, Curves, sprungit motionsspår och nu Medfit.

När jag har börjat träna så har jag gjort det själv, har aldrig haft någon kompis med mig.

Men helt ensam är jag ju inte, tycker bäst om gruppträning.Blir så taggad av det och där ligger jag inte på latsidan utan ger minst 110%. Har tränat på gym ensam och då är jag inte alls lika taggad och kämpar inte alls lika hårt.

Nu kör jag fyra grupp pass i veckan och ibästa fall även en PT timme/veckan.

Jobbar mycket med armar och mage.Måste få bättre magmuskler och starkare armar.

 

Så här såg några av mina armövningar ut i fredags med min PT.Jag har alltid varit väldigt svag i armarna.


Har kommit ut på två PW rundor denna helg, igår blev det 8,1 km och idag 8,8 km.

Min Garmin klocka är en morot då jag startar den när jag går och ser sedan efteråt hur långt jag gått,tempo och puls.

Vill gå minst 10 000 steg varje dag.

Måndag 11 561 steg

Tisdag 14 117 steg

Onsdag 15 277 steg

Torsdag 12 350 steg

Fredag 14 257 steg 

Lördag 17 627 steg och i dag 15 854 steg och då ärr inte dagen slut än.


Så ett tips till dig som har svårt att komma i gång med träningen och inte vill köpa träningskort, köp dig en klocka som räknar steg och mäter din puls. Gå ut och gå och sätt upp dina mål.

 

Gjorde mig en banangröt till frukost i går,så god och mättande Receptet hittar du här >>>  



Det blev även lördagsgodis   

Jordnötsbollar receptet hittar du här >>>



Att våga utmana sig själv och testa nya saker har alltid lockat mig och i går testade jag klättring. Gabriellas kille Nicklas klättrar och jag frågade om han ville ta med mig så att jag fick testa.Vi var på Klättercentret vid Telefonplan.

 

Jag trodde vi skulle klättra på en vägg med lina och sele.Men det krävs ett grönt kort för den som står på marken. Nicklas kommer att ta det nu i mars/april och när det är klart ska jag testa högre höjder. Jag tyckte jag klarade av detta riktigt bra,om jag får skryta.



På tisdag är det dags för Weighttrainer vilket ska bli intressant att se vad det ger för resultat. Mitt mål är att bli starkare, uthålligare och minska lite mer i vikt. Står stilla nu och vill gärna ner 3-4 kg till.

Jag fäljer inte strikt LCHF, äter inte potatis, ris, pasta och bröd. Får se vad dom rekommenderar att man ska äta?


 

Jag duger - försöker att intala mig själv detta varje dag.Och visst duger jag, det var länge sedan jag mådde så bra som idag.Ska bara bli vänn med det jag tycker mindre om med min kropp och det kan ta tid. Men med träning och rätt kost ska jag snart lyckas att tycka om hela mig. För visst duger jag   


Kram

Carina




 
 
maria

maria

9 februari 2020 16:55

Heja


ha en fin söndag // Maria

http://www.iahoglund.blogg.se

Carina

12 februari 2020 11:27

Tack detsamma Maria ??
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards