Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 9 januari 2020

Normalviktigt glad 51 åring

Av Carina - 9 januari 2020 19:15

Då har arbetet satt igång och så även rutinerna, vilket känns skönt.

I måndags var jag på två nya träningspass, tänkte passa på när jag var ledig. Körde först 25 minuter PW på gåbandet, sedan blev ett ett pass med Core och ett pass med rörlighet. Roliga pass som jag ska försöka gå på fler gånger när jag hinner med det. Har svårt med träning på måndagar då jag slutar sent.

I tisdags åkte jag direkt efter jobbet till Medfit igen, denna gång för att träna med min PT Josefine. Jag vill ju bli av med min mage, och att pungt träna bort något går tudligen inte, men jag körde mage och förbränning. Så galet jobbigt och utan min PT hade jag aldrig kört så hårt, jag var helt slut efteråt.

I går onsdag blev det zumba och styrka.Tanken var att jag skulle träna även i kväll,men jag orkade helt enkelt inte, fem pass har det blivit på tre dagar så jag kan med gott samvete vara hemma och vila i kväll.


  

När jag den 26 augusti startade min diet LCHF kickstart via Ulrikas kickstart så fick jag för första gången prova på 16:8 och att då endast dricka kaffe eller te utan mjölk till frukost samt dricka citron och ingefära vatten.

Blev jag glatt överraskad över hur bra jag klarade det och ville fortsätta när min LCHF kickstart var slut efter sex veckor.

Jag är en frukost människa, kan gå direkt från sängen till frukostbordet och äter med god aptit. Men dom dagar jag inte äter frukost är kroppen som inställd på det och det fungerar förvånansdvärt bra.


16:8 fasta – Du hoppar över frukost och äter ditt första mål mat vid lunch. På så sätt får du en fasta på 16 timmar i rad, förslagsvis från klockan 20:00 på kvällen till 12:00 på dagen därpå.

Jag äter inget efter kl 18:00 och lunch dagen efter kl 11:00.

16:8 fasta kan göra att du går ner i vikt. Blodfetter, blodsocker och blodtryck kan också påverkas positivt. Minskad risk för demens och hjärt-kärlsjukdom är några av fördelarna som experterna nämner.

Nu under julen har jag inte kört 16:8, det passade inte in då vi var ute i skogen nästan varje dag och att sitta på pass eller gå med hund och inte ätit frukost ville jag inte utsätta mig för.

Nu när vardagen är i gång så passar det mig bättre att köra 16:8 så i tisdags blev första dagen och i morgon fredag blir dag två denna vecka.Tänker att jag kör det två gånger i veckan.

Jag är så glad att jag hittat en kost som för mig fungerar bra och får mig att må bra.


I morgon blir jag 51 år och jag hade en önskan att inte bli en fet 50 åring när jag var 49 år.

Jag var ju lite rund fram till jag ändrade om min kost och även började träna.Så i morgon är jag en normalviktigt glad 51 åring.Men det bästa av allt är att jag blivit så mycket bättre i min rygg.


  

Årets första tulpaner står nu på bordet.


Kram

Carina


 
 
maria

maria

10 januari 2020 11:11

Hej
Grattis i förskott
Maria

http://www.iahoglund.blogg.se

Carina

12 januari 2020 19:10

Tack Maria ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards