Carina´s Blogg

Alla inlägg under oktober 2009

Av Carina - 30 oktober 2009 21:38

Nu har det gått en vecka utan godis.Chips på bordet men inte för mig.

I dag är jag feberfri,detta är min tredje förkylning sedan september,nu hoppas jag att jag slipper svin influensan då jag har haft dessa "kulting" förkylningar.

Har fått lite gjort i dag,men långt i från vad jag velat gjort. Började dagen med en lång promenad med taxarna.Var rätt slut då jag kom hem,märks att man har en förkylning i kroppen.

Åkte till Länna för att handla mörkläggnings gardin till Gabriella,hennes persienner hade gått sönder.Hon fick även ett par nya stövlar.Dyrt med barn/ungdomar Flört

Hem och sanera i Gabriellas rum,jösses vilken slarv tjej hon är skämmes på dig dotra min Kyss det tog nästan två timmar att fixa i hennes rum,hon hjälpte faktiskt till.

Kent och jag åkte i väg en sväng för att handla inför morgon dagens gäster som kommer på besök.

Denna vecka är min sista mat vecka på några veckor,så då gäller det att man lagar sådant som är favoriter.Lasange blev det i dag,supergott och verkligen lyckad.


Av Carina - 29 oktober 2009 19:02

I går kände jag mig märkligt trött,helt slut och orkeslös.I natt frös jag jätte mycket,var tvungen att sova i byxor,tröja och strumpor men frös ändå.Feber med andra ord.Jag som är ledig i fyra dagar,så typiskt. Hade tänkt stor städa,gå långa promenader och bara njuta.

Någon lång promenad blev det inte i dag,men en ny städad garderob Glad  Var genom svettig och helt slut efteråt.Borde inte gjordt detta men oj så fint det blev.


I går var det dags för första Itrim träffen med den grupp som jag ska gå med.Vi var bara fyra i dag,ska vara tio men dom andra var sjuk.En man och tre kvinnor var vi.Det är grupp träff varannan vecka och grupp träning varannan vecka.Jag komme nog inte att gå på träningen eftersom jag tränar på friskis & svettis.

I dag var jag på hälsoanalysen,vi kolla min längd = 164 cm ,vikt = 63,8 Kg , BMI=23 , Midjemått = 89 cm

samt en massa info om viktminskningen

Nu har jag handlat hem soppor och på söndag är dag 1 Flört

    

Av Carina - 27 oktober 2009 21:51

Behövde inte ställa klockan på ringning i dag eftersom jag började klockan 13.Gick upp vid 8:20,skönt med sovmorgon.Huvudet ville inte riktigt vara med mig i dag = migrän.Zomig nasal var slut hemma,måste till apoteket innan föreläsningen. Åt frukost och tog det riktigt lugnt,ute regnade det och hundarna sov,men skulle snart ut på sin morgon promenad.Jag trotsade vädret,tog på mig regnkläderoch drog runt hundarna på en lång promenad.Dom tror nog att jag blivit knäpp Förvånad matte det regnar ute och det är det värsta du vet och vi med för den delen.

Nej då nu har jag ett så kallat "ny tänk" gågågå måste få i hop mina steg och gå mer denna vecka än vad jag gjorde förra veckan. Fick i hop 107533 steg förra veckan och det måste bli mer denna vecka.

När vi väl kom hem så försökte jag läsa på min hem läxa ,nämligen åtgärdsplanen,föreläsningen klockan 13 i dag handlar om just årgärdsplan.Men det var jobbigt att läsa med migrän.Bokstäverna såg ut som blom fluggor som surrade runt,sida efter sida Oskyldig Jag gav helt enkelt upp. På väg till Huddinge stannade jag på apoteket och köpte min medicin.Spray i näsan och vips en timme senare är värken borta,men jag är alltid seg och från varande då jag haft migrän. Föreläsning 13:00-16:30 var väldigt segt,är ju inte van att sitta still,vi hade grupp diskutioner men kände mig långt i från med i mellan åt Obestämd Väl hemma igen så åt jag middag,gick ut med hundarn och då var det redan mörkt ute vid 17 tiden.

Tisdagar är lika med träning men eftersom jag var så seg i dag tog det i mot att åka i väg.MEN jag tog mig i kragen,bytte om och körde ett medel pass.Det är först uppvärmning sedan två låtar styrka,två låtar kondition,två låtar styrka,två låtar kondotion och sedan stretching och man är helt slut efter denna timme.Känns riktigt skönt efteråt Glad och det bästa av allt är att jag sover så gott då jag tränat.

I morgon är det dags för första grupp mötet på Itrim,ska bli spännande och se vilka som kommer att ingå i min grupp.   

Av Carina - 26 oktober 2009 19:17

Då har vi en ny vecka med nya mål och möjligheter.Här vilar inga ledsamheter Tungan ute på söndag börjar allvaret.

Lördagar blir det aldrig många steg eftersom jag står i min pappas butik,men 9036 lyckades jag få i hop i alla fall.

Kent hade varit i Västerås och som tur var blev det inget godis inköpt denna gång.Så i lördags kväll knaprade vi på rotfrukter och paprika,väldigt gott

    

I söndags åkte vi till Rimbo Kent och jag för att gå som hundförare på jakt.Upp för berg,över stockar och stenar.Riktig jobbig terräng fick i hop 12676 steg och får väl vara nöjd med det Glad

I dag var det dags för hälso spåret på Itrim.Vi skulle gå en sträcka,minns ej hur lång den var,på tid.Jag fick först väldigt ont i benhinnorna och fick dra ner på tempot.Fick en tid på 9 minuter och 09 sekunder.

Detta tänkte jag absolut förbättra om några veckor igen,för det var väl inte så jätte bra resultat.

Under november månad har Itrim stegräknarutmaning,alltså en steg tävling som jag nu anmält mig till.Får jag i hop 200 000 steg på en månad vinner jag en Itrim handduk eller paraply och vem vill inte ha det  Flört

Av Carina - 24 oktober 2009 10:14

Så himla korkat av mig att falla tillbaks till godis träsket. Hade ätit en god middag i går hoppade över vinet till maten eftersom jag ska hålla igen,lite träning inför den riktiga bantningen som startar nästa söndag.

Vad händer ? jo jag stoppar handen i godis skålen Förvånad och äter,som tur var fanns där inte så många kvar,fick väl ändå i mig cirka 20 stycken.Inte ens 1 vecka utan godis klarade jag Skrikandes fyra dagar gick sen var det kört.

Ångrar mig bittert.Det värsta är att Kent är i Västerås även i dag och jag vet att han kommer att handla hem lika mycket igen. Får väl skala mig en morot i stället.

Fick i hop 17830 steg i går. I dag jobbar jag i min pappas djur affär så stegen blir inte många i dag,men i morgon ska jag med Kent till Rimbo på rådjursjakt och då blir det desto fler steg.

Av Carina - 22 oktober 2009 21:48

I dag blev det många steg 23032 inte illa,är hel nöjd Skrattande 

Det började i morse då jag gick med hundarna ,tog en längre promenad än den vanliga morgon rundan.

Gick sedan till jobbet eftersom jag inte behövde åka hem till lunchen för att gå ut med hundarna.

Sen blev det en promenad med eleverna på jobbet.Promenad hem,rasta hundarna och sedan i väg till Friskis & Svettis.Medel styrka var det i dag,ett jätte tufft pass där vi tränade mycket ben och rumpa.

Tänk vad många frestelser man utstätter sig för dagligen.

På förmiddagen bakade eleverna scones,tänk er doften, en varm scones med smör som smälter och ost på,det vattnar sig i min mun. Vid lunch fick vi mejl om att det stod en godis skål i personalrummet Skrikandes Hur mycket ska man stå ut med under en och samma dag Förvånad Men jag åt varken scones eller godis.Inte konstigt att man fått en badring som fastnat runt magen eller som Sussi säger "volang"

Nästa vecka är sista veckan med mat och då måste jag laga mina favorit rätter,så i morgon är det bara till att åka till Ica maxi och stor handla.

Av Carina - 21 oktober 2009 21:55

13139 steg blev det i dag.Har turen att få röra på mig en hel del på jobbet.

Familjen åt kanel gifflar i kväll men jag stod i mot Glad

Kändes inte så svårt,hade tagit sockerfritt tuggumi innan och dämpas godis suget.

Man ska dricka tre liter vatten om dagen vilket inte alltid är så lätt eftersom det även ska komma ut också.

I bland känns det som att om jag dricker 1 liter så kissar jag 2 liter  förstår inte hur det går till Förvånad så skulle jag få i mig tre liter måste jag kissa 6 liter Skrikandes


Av Carina - 20 oktober 2009 19:04

Det känns som en evighet till den 1 november då jag ska sätta fart på allvar.

Är peppad till max och när jag var i mejlkontakt med Eva i dag som också går på Itrim,det var hon som tipsade mig om det,blev jag ännu mera sugen på att starta NU Skrattande

Eva har gått ner 14,3 kg och minskat sin byxstorlek med tre storlekar.Snacka om att vara duktig.Hon startade den 31/8 så drygt en och en halv månad har hon hållit på med denna diet. 

Har en stor godis skål hemma från i söndags då vi stannade vid en affär i Västerås som hade 500 olika godis sorter. Men har kunnat hålla fingrarana i styr.Tog sista godiset i söndag Foten i munnen

Försöker redan nu att tänka mig för innan jag stoppar något i munnen.

Har varit i väg på Friskis & Svettis och tränat medelpass en timme.

Fick i hop 15118 steg i dag Glad



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards