Carina´s Blogg

Alla inlägg under april 2020

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det.

Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska beskedet om att Adam Alsing dött av covid-19.Då blev det på någotvis skrämmande och på riktigt.

Ni är många som förlorad nära och kära.Jag har en vän som inte fick delta på sin släktings begravning utan fick delta hemma framför datorn under begravingen.Och det var ju en fin lösning, men man vill ju ändå vara på plats,en sista gång för att få säga hejdå.Fy fan för covid-19.


Vi arbetar på som vanligt på våran gysärskola, samtidigt så känns det lite märkligt att vi ska hålla öppet.Vi har elever med skärkilda behov som behöver mycket stöd, där vi inte kan hålla avstånd på två meter som rekommenderas.

Tack och lov är vi ett mycket bra arbetsteam som får det att fungera så bra vi bara kan och vi gör det bästa vi kan för våra elever som är på skolan.En eloge till oss.

Övriga gymnasie elever arbetar hemifrån på distans.Det är så tyst på skolan, som annars är full av liv och rörelse.



Hur går det med träningen?

Jag saknar verkligen mina fyra fasta pass i veckan på medfit.Men har förståelse av att det inte går att urföra pågrund av covid-19. Vi som tränar på Weight Trainer har tillgång till två pass i veckan. Har några PT pass inbokade och jag tycker detta med utmaning är så roligt och ger allt jag kan och orkar.

 

Sist jag hade PT gjorde jag bokstavs träning och fick en tid 15 minuter och 19 sekunder.


Jag har försökt att komma ut på fler och längre promenader nu när vi har ljusare kvällar, och jag är så tacksam över att vi bor som vi gör och kan gå direkt ut i naturen.

Vi har en runda på 9,7 km som vi försöker gå 2-4 gånger i veckan.All motion som blir av är guld värd.

Jag går alltid upp för trappor och även rulltrappor.Tar ALDRIG hissen. Ser städning och trädgårdsarbete som träning istället för städning, och på så vis känns det mycket bättre.


Var rädd om er.

Kram Carina


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards