Carina´s Blogg

Alla inlägg under november 2009

Av Carina - 29 november 2009 21:44

I morse fick jag sova ut,skönt.Klockan 8:50 slog jag upp mina blå Hade tänkt att följa med Kent på vildsvins jakt i dag men han visste inte om det var ok att jag följde med.Jag var faktiskt riktigt sugen efter gårdagens jakt.Men det var lika bra att jag stannade hemma så jag fick klart i fönstrena inför dagens 1:a advent.

Tog en härlig morgon promenad med taxarna och dimman låg tjock ute

Bilden är tagen klockan 10:10 dreviks sjön


Sen satte jag fart hemma med att tvätta fönster och ta fram ljus stakar, dammsög och gjorde fint. Närdet var klart åkte Gabriella och jag till Farsta. Jag behövde köpa mig ett par nya låga stövlar med lite klack på och i sista butiken - Scorett hittade jag ett par.Inte alls lika fina som mina tidigare men dom fick duga.Lämnade kvar mina gamla i butiken för det var bara till att slänga dom. Vilket kändes tungt  

Köpte även med mig varsitt pepparkaks hjärta hem. Pepparkakor och glögg ska man ju faktiskt ha på första advent.Men jag dricker inget alkohol nu (har inte gjort det sedan 3 oktober) så jag festade till med en pepparkaka

Underbart god   

Har även hunnit med ett medelpass på Friskis & Svettis på kvällen.


Så denna vecka blev det tre tränings pass (nästa vecka blir det endast 2 )

Stegen blev rätt många även denna vecka.

Måndag =  14551

Tisdag = 19124

Onsdag = 17183

 Torsdag = 24198

Fredag = 16422

Lördag = 16833

  Söndag = 11732 


Det var allt för i dag

Trevlig advent  


 

Av Carina - 28 november 2009 19:02

I morse ringde klockan vid 5:30 samma tid som när jag ska till jobbet.Men i dag var det skogarna i Gärdesta som stod på schemat.Jag skulle gå med som hund förare.När vi klev ur bilen för att bege oss ut på jakt började det dugg regna. Ja det får man väl stå ut med men sen öppnade sig himlen och det bara vräkte ner regn.Fy så blöt jag blev   kunde nästan simma i allt vatten i skogen.Efter drygt en timme upphörde regnet.Jag kan tala om att jag var dyngsur resten av dagen   Vid 13 tiden var det dags för lunch - grillad kyckling, potatis salld,tomat,brie ost,bröd och lussebullar men jag åt endast kyckling och tomater.

Efter sex timmar i skogen var denna jakt dag slut.Skönt med frisk luft och promenader i skogen.Fick i hop lite över 14000 steg i skogen 

  

Nu är det lördags mys i soffan som gäller


  


Av Carina - 25 november 2009 21:11

Är nu inne på min 25:e dag på bantningen.I dag var det dags för tredje grupp träffen på Itrim.Har gått ner 6 kg = 57,8 kg  sedan 1 november då jag vägde 63,8 kg.Midjemåttet har minskat med 7 cm.Detta är så underbart så det är inte sant, får nästan nypa mig själv i armen Glad Har nu endast 800 g kvar till min drömvikt = 57 kg Skrattande

Jag mår så bra nu,känner mig lätt som en fjäder, enda nackdelen är att brösten har blivit mindre Rynkar på näsan


I går då jag var på Friskis & svettis så var en försäljare från Kvesarum där och sålde tränings kläder.Ville belöna mig själv med lite nya kläder då dom andra blivit lite stora

Byxor och linne blev dagens köp    

Av Carina - 22 november 2009 21:21

Jag vet att det låter skrytsamt men jag har faktiskt varit duktig i dag.

Klockan ringde 6:30 jakt stod på schemat.Vackert väder frisk luft kan knappast bli bättre.Kent och jag gic kmed Diza i skogen som fick upp rådjur efter tre minuter och vi följde efter drevet.Upp för berg,ner för berg,över stockar och stenar phu Tungan ute så svettigt det var nästan värre en ett friskis & svettis pass.Var tvungen att ta av mig jackan i skogen.Så svettigt var det.

Fick i hop över elvahundra steg men med denna tuffa terräng kan man nästan dubbla stegen.

Efter sol kommer det regn och detta stämde bra i dag.Vid 12 tiden började det att regna och efter att ha gått i skogen sedan 8:30 så beslöt vi oss för att åka hem vid 13:30.Jag sa till Kent att detta pass i skogen räcker för i dag så jag åker nog inte i väg och tränar.Men det sket sig för jag visste att det var Helene som höll i dagens pass - Medel styrka och det är ju så roligt och hon är ju så bra så jag åkte i väg och träna för kung och fosterland GladSå nu sitter jag här i soffan och är så nöjd med mig själv.


Har en väldigt snäll vän vid namnet Daniel. Han gav mig, jag menar oss en låda lussebullar.Det är ju så himla gott men jag får ju inte äta det än så jag la några påsar i frysen och några ligger framme i köket till övriga familjen som har ätit av dem.Är så sugen men inte en smula har jag tagit.

I dag är det en månad sedan jag åt godis,inte illa för jag är nog familjens största godis gris FlörtSå är jag inte duktig så säg.


Har fått i hop bra med steg denna vecka måndag-8662(inte så bra) tisdag-13787 onsadg-13165  torsdag-27093 fredag-13581  lördag-12458  söndag-17193

Jag har tränat friskis & svettis tre gånger denna vecka.

Av Carina - 21 november 2009 19:17

Då har snart lördagen gått.Jag har som nästan alla lördagar jobbat i min pappas affär "Jannes Djurfoder".Solen sken vackert ute så när jag var klar åkte jag hem och tog en lång promenad med Jasný.Det blev en rask promenad på en timme.Sen var det hem och laga middag.Kyckling file och sallad.Orkade inte en hel file så det märks att magsäcken har krympt.

Nu är det tv kväll som står på schemat med lördags godis = bilden nedan Flört  

Av Carina - 20 november 2009 15:54

Jag blev så fruktansvärt besviken i dag då jag var på Itrim för att väga mig.När jag var där sist den 11/11 för att väga mig hade jag gått ner - 4,8 kg i dag när jag var där var det endast -0,8 kg Skrikandes

Samtidigt blir jag arg på mig själv.Jag har ju faktist lyckats gå ner 5,8 kg på 20 dagar.Det är ju jätte bra så igentligen borde jag vara jätte glad Skrattande Har nu 1,2 kg kvar till min dröm vikt.

Nu får jag i alla fall byta ut två mål till mat,två mål ska bestå av deras produkter på Itrim som innehåller 200 kcal per mål.

   

Jag kommer att äta Cappuccino Shake till frukost,lagad mat till lunch,lagad mat till middag och en Muesli Cranberry som sista mål på kvällen.Inga kolhydrater får jag äta i början.Gud vad gott det ska bli med mat i kväll Flört  

Av Carina - 19 november 2009 18:16

Känner mig som besatt av mat och efterätter.Kollar på olika recept sider om mat och skriver ut recept både på mat och smarriga efterätter.Men det funkar ju inte att laga dessa godsaker om jag nu ska kunna hålla min vikt Gråter


Tog måttbandet runt magen/midjan i dag och jag har faktiskt minskat 4 cm Skrattande Blir verkligen glad över att denna diet/fasta har givit resultat.Men börjar ledsna på det riktigt ordentligt nu.I morgon hoppas jag att Johanna säger att jag kan börja äta igen.Ska dit vid ca 13:30 tiden,längtar verkligen dit.


I dag har det blivit flera långpromenader,först på morgonen med hundarna sedan mitt på dagen med eleverna.Gick till och från jobbet.Är nu uppe i 22431 steg och än är inte kvällen slut för om en och en halv timme ska jag träna. 


Av Carina - 18 november 2009 17:52

Är så hungrig,magen skriker hela dagen.VILL HA MAT Förvånad

Gick en lång promenad i regnet i morse.Känns så skönt när man väl kommer tillbaks efter promenaden.

Sedan hände något märkligt framåt 8 tiden i morse,solen tittade fram Skrattande Känns som en evighet sedan.Men underbart är kort.Vid 11 tiden kom regnet och det regnar fortfarande.Var ute en snabbis med hundarna på lunchen.Åkte i väg med jobbet till Karlberg och bowlade,rätt kul faktiskt.Slutade klockan 15 i dag,skönt.

Ikväll blir det bonde söker fru och sedan oskyldigt dömd.En tv kväll med andra ord.Mysigt Flört

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards