Carina´s Blogg

Alla inlägg under december 2019

Av Carina - 19 december 2019 08:45

JULLOV!!!

Det är ett mycket efterlängtat lov.Hösten och vintern är den mest intensiva tiden för mig.Jobbar vardagar och jagar på helgerna.Sovmorgon eller att bara vara hemma en lördag eller söndag existerar inte.Är jag inte i skogen en helgdag så har jag annat inbokat.En intensiv period oktober-januari.

Men det är ju frivilligt och ett liv jag valt att leva.


Har haft två veckor med lite mindre träning pågrund av att min kropp sagt ifrån.Viktigt att vila när det gör ont så man inte överanstränger sig och det blir inflammation.

Två pass har det i alla fall blivit, denna vecka blir det fem pass.


Julafton börjar närma sig och det ska planeras mat,handlas och slå in julklappar.Mysigt att få hem familjen på julafton,tyvärr kommer inte alla barnen hem.Det blir så då dom skaffar egna familjer.


Jag har fuskat massor denna månad,men håller vikten riktigt bra = 59,8 kg.

Skenar vågen i väg så tar jag nya tag i mitten av januari.Nu vill jag äta mina pepparkakor och lussebullar,det hör ju julen till och är så underbart gott.

 

I tisdags besökte jag Annas pepparkakor i Tyresö, dom har väldigt många sorter i sin butik.Pepparkakor med smak av polkagris, knäck, mandel, ingefära/citron och cappuccino.

Jag som älskar allt som är smaksatt med kaffe köpte såklart cappuccino,riktigt goda.


Klänningar,jag älskar klänningar och kan nu känna mig lite fin i klänning igen.Tyvärr tycker jag att magen putar ut för mycket,men tränar och jobbar på att få den lite mindre.

   

Jag är så glad och stolt över att jag tog tag i min träning och matintag.LCHF passar mig utmärkt, äter dock inte så mycket fett som en strikt LCHF diet har.Utesluter bröd,potatis,ris och pasta.Mycket grönsaker och olika nötter.


Att laga mat i en crock-pot är både smidigt och magert.Använder min alldeles för lite och ska nu börja använda den mer.Man förbereder middagen kvällen innan,startar den på morgonen och när man kommer hem trött och hungrig efter en dag på jobbet/skogen är middagen klar.Hur smidigt är inte det?

Alla borde ha en crock- pot hemma.

 


Vilka sociala medier har ni och hur påverkar det er?

Jag har Instagram och där heter jag Cruttan.Jag älskar instagram och får så mycket inspiration dels på mat och även kläder.Facebook är också något jag har men tycker det har blivit lite tråkigt dom senaste åren.Har det mest för min kennels räkning.



Kram

Carina

Av Carina - 5 december 2019 17:15

I dag känner jag mig inte stark...

Känner mig fruktansvärt trött och öm i hela kroppen.Kan vara träningsvärk från igår, eller influensa som nu tycks herja på jobbet eller så är det bara så att min kropp säger STOP! Dags att vara ner Carina.

Jag har ett aktivt liv, och många som frågar hur jag orkar, men av någon underlig anledning så mår jag bra av ett aktivt liv.

Jag jobbar heltid och försöker träna 2-3 kvällar i veckan och jagar varje helg. Sovmorgon finns inte så här år oktober-januari. Vi går upp vid fem tiden oavsett om det är vardag eller helg, men vi är inga nattugglor.Senast 22:00 är vi uppe till sedan väntas sängen.

Hade tänkt träna i kväll, spinning och pilates men det gör så ont i min kropp och jag är så trött att jag fick övertala mig själv till att avboka passet och lyssna på min kropp.Vill inte köra slut på mig själv.

Det är svårt att acceptera att kroppen inte orkar när hjärnan tänker träning.

Ska nu ta det lugnt i några dagar och hoppas på att kroppen återhämtar sig snabbt.


Lagade en väldigt god färsgratäng i går.

  

Eftersom jag jagar och endast använder mig av viltfärs så är denna gratäng gjord på dovfärs.Men naturligtvis kan du använda vilken färs som helst. Här är receptet >>>


I lördags gjorde jag cheesecake i glas med saffran, försvinnande gott.

  

Serverade white glöet till, vilket var riktigt gott. Receptet är här>>>


Lite onyttigt på helgen och desto nyttigare på vardagarna. Jag tar med mig matlåda varje dag till jobbet, fastän vi har skolmatsal. Och så här såg den ut i dag - grönkål, lax, valnötter, apelsin och tomater.Riktigt gott och så enkelt.

  


Ha en fin kväll och var rädd om di.


Kram

Carina

Av Carina - 2 december 2019 05:45

 

Då har vi nu lämnat denna mörka månad, november. Jag har dock inte påverkats av detta mörker mer än att jag ständigt går ut med pannlampa då jag är utomhus hemma både morgon och eftermiddag.

Träningen får mig att må så fantastiskt bra, vilket jag tror påverkar mig att inte må dåligt av exempelvis mörker.

Hann inte med Zumba marathon i fredags, men det blev i alla fall fyra träningpass förra veckan.


Jag brukar alltid väga mig på måndagar men av en händelse så ställde jag mig på vågen i fredags morse och till min STORA GLÄDJE  visade vågen på 59,4 kg vilket betyder att jag nu gått ner 9 kg sedan den 19 augusti.


I helgen sken solen och jag bara njöt, har varit ute i skogen både lördag och söndag. Den lilla snön som finns på marken är så fint men tyvärr ska det försvinna i veckan.

 


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards